تحریریه سیس نی نی
0 نظر

چقدر احتمال دارد یک کودک به کرونا مبتلا شود؟

چقدر احتمال دارد یک کودک به کرونا مبتلا شود؟

در حالي که همه کودکان قادر به ابتلا به ويروسي هستند که باعث COVID-19 مي شود ، به اندازه بزرگسالان بيمار نمي شوند. اکثر کودکان علائم خفيف دارند يا علائمي ندارند.

طبق آکادمي اطفال آمريکا و انجمن بيمارستان کودکان، در ايالات متحده کودکان حدود 16 درصد از کل موارد COVID-19 را تشکيل مي دهند. کوويد-19 در کودکان در ايالات متحده در حال افزايش است، به طوري که کودکان اخيراً 24 درصد از بيماران در يک هفته ي اخير را کودکان تشکيل ميدهد.
در حالي که همه کودکان قادر به ابتلا به ويروسي هستند که باعث COVID-19 مي شود ، به اندازه بزرگسالان بيمار نمي شوند. اکثر کودکان علائم خفيف دارند يا علائمي ندارند.
با اين حال، برخي از کودکان به شدت مبتلا به COVID-19 مي شوند . طبق گفته مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري (CDC) ممکن است نياز به بستري شدن در بيمارستان، درمان در بخش مراقبت‌هاي ويژه يا قرار دادن روي دستگاه تنفس مصنوعي براي کمک به تنفس داشته باشند که جاي نگراني نيس آمار مرگ و مير در کوکان بسيار کمتر از بزرگشالان ميباشد
علاوه بر اين، کودکان مبتلا به ساير بيماري‌ها، مانند چاقي، ديابت و آسم، ممکن است در معرض خطر بيشتري در ابتلا به بيماري‌ کرونا نسبت به کوکاني که از سلامتي بيشتري برخوردارند هستند. کودکاني که بيماري قلبي مادرزادي، شرايط ژنتيکي يا شرايطي که بر سيستم عصبي يا متابوليسم تأثير مي‌گذارند نيز ممکن است در معرض خطر ابتلا به بيماري جدي کوويد-19 باشند .
تحقيقات همچنين نشان مي‌دهد که نرخ‌هاي نامتناسب کوويد-19 در کودکان سياهپوست اسپانيايي تبار و غير اسپانيايي نسبت به کودکان سفيدپوست غيراسپانيايي تبار بيشتر است.
برخي از کودکان پس از بهبودي اوليه همچنان علائم COVID-19 را تجربه مي کنند. به ندرت پيش ميايد اما برخي از کودکان ممکن است به يک بيماري جدي نيز مبتلا شوند که به نظر مي رسد با COVID-19 مرتبط باشد.

چرا کودکان به COVID-19 واکنش متفاوتي نشان مي دهند؟

جواب هنوز مشخص نيست برخي از کارشناسان معتقدند که کودکان ممکن است به شدت تحت تأثير COVID-19 قرار نگيرند، زيرا ويروس‌هاي کروناي ديگري نيز در جامعه پخش مي‌شوند و باعث بيماري‌هايي مانند سرماخوردگي مي‌شوند. از آنجايي که کودکان اغلب دچار سرماخوردگي مي‌شوند، سيستم ايمني آنها ممکن است براي محافظت در برابر COVID-19 آماده شود . همچنين اين امکان وجود دارد که سيستم ايمني کودکان با ويروس متفاوت از سيستم ايمني بزرگسالان تعامل داشته باشد. برخي از بزرگسالان به اين دليل بيمار مي شوند که به نظر مي رسد سيستم ايمني آنها بيش از حد به ويروس واکنش نشان مي دهد و باعث آسيب بيشتر به بدن آنها مي شود. اين ممکن است کمتر در کودکان اتفاق بيفتد.

نوزادان چگونه تحت تأثير COVID-19 قرار مي گيرند؟

نوزادان زير 1 سال ممکن است بيشتر از کودکان بزرگتر در معرض خطر ابتلا به بيماري شديد کوويد-19 باشند . اين احتمالاً به دليل سيستم ايمني نابالغ و راه‌هاي هوايي کوچک‌تر است که احتمال ابتلاي آنها به مشکلات تنفسي با عفونت‌هاي ويروسي تنفسي را افزايش مي‌دهد.
نوزادان ممکن است در حين زايمان يا قرار گرفتن در معرض مراقبان بيمار پس از زايمان به ويروسي که باعث COVID-19 مي شود آلوده شوند. اگر مبتلا به کوويد-?? هستيد يا به دليل علائم منتظر جواب آزمايش هستيد، در طول بستري شدن در بيمارستان پس از زايمان توصيه مي‌شود که هنگام مراقبت از نوزادتان از ماسک پارچه‌اي استفاده کنيد و دست‌هاي تميزي داشته باشيد. نگه داشتن تخت نوزاد در کنار تخت خود در زماني که در بيمارستان هستيد مشکلي ندارد، اما همچنين توصيه مي شود در صورت امکان فاصله معقولي از کودک خود داشته باشيد. هنگامي که اين مراحل انجام مي شود، خطر ابتلاي نوزاد تازه متولد شده به ويروس کوويد-19 کم است. با اين حال، اگر به شدت مبتلا به COVID-19 هستيد، ممکن است لازم باشد به طور موقت از نوزاد خود جدا شويد.

 

نوزاداني که مبتلا به کرونا هستند يا نمي‌توان آنها را آزمايش کرد و علائمي ندارند، بسته به شرايط ممکن است از بيمارستان مرخص شوند. توصيه مي شود شخصي که مراقب نوزاد است براي محافظت از خود ماسک داشته باشد و دست هاي خود را به صورت مستمر بشويد. پيگيري مکرر با ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي نوزاد - از طريق تلفن، بازديدهاي مجازي يا مراجعه در مطب - به مدت 14 روز مورد نياز است. نوزاداني که تست کوويد-19 منفي دارند، مي توانند از بيمارستان به خانه فرستاده شوند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.