تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته نوزدهم بارداری

هفته نوزدهم بارداری

در هفته نوزدهم بارداري جنین لگد هایی می زند و با مادر بازی می کند و در هر زمان که دلش بخواهد سر شوخی

در هفته نوزدهم بارداري جنین لگد هایی می زند و با مادر بازی می کند و در هر زمان که دلش بخواهد سر شوخی را با مادر باز می کند. این هفته از بارداری بهترین هفته است که مادر برای تعیین جنسیت نوزاد به سونوگرافی مراجعه می کند. بهتر است از این هفته به بعد سراغ سیسمونی نوزاد بروید و کم کم به فکر خرید لباس ها و وسایل نوزاد باشید. در این مطلب می خواهیم شما را با هفته نوزدهم بارداری آشنا کنیم.

وضعیت مادر در هفته نوزدهم بارداری

در هفته نوزدهم بارداري، مادر در زیر شکم احساس درد می کند. به این درد، درد لیگامان ‌گرد می گویند که از مهم ترین دردهای دوران بارداری می باشد. این درد خطرناک نیست و کاملا طبیعی است. به دلیل افزایش هورمون های استروژن تغییراتی در بدن ایجاد می شود. کف دست ها قرمز می شود، لکه های قهوه ای روی پوست دیده می شود. زمانی که این لکه های تیره در پیشانی و گونه ها ظاهر می شود. به آن کلوآسما می گویند. بهتر است از این هفته به بعد در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. زیرا باعث می شود تا رنگ دانه های پوست تغییر کند. به همین دلیل توصیه می شود که از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

وضعیت جنین در هفته نوزدهم بارداری

در هفته نوزدهم بارداري جنین به اندازه یک انبه کوچک می باشد. دست ها و پاهای او به اندازه مناسبی رشد کرده است و کلیه ها تولید ادرار می کنند. موها نیز در حال رشد کردن هستند. حس بویایی، چشایی، بینایی، شنوایی و لامسه در این هفته از بارداری ایجاد می شود. اگر جنین دختر باشد، 6 میلیون تخمک در تخمدان های او ایجاد می شود. اما رفته رفته این تخمک ها کمتر می شود و در زمان تولد به کمتر از 2 میلیون می رسد.

علائم مهم هفته نوزدهم بارداری

علائمی در هفته نوزدهم بارداری ظاهر می شود که ما در این مطلب به برخی از علائم هفته نوزدهم بارداری اشاره خواهیم کرد.

گرفتگی عضلات

یگی از علائم هفته نوزدهم بارداری گرفتگی عضلات است که برای کاهش درد پاها بهتر است عمل کشش را انجام دهید. پاها را خم کرده و به طرف شکم جمع کنید و سپس پاها را بکشید.

افزایش وزن

در هفته نوزدهم بارداری به دلیل تغییرات بدن، وزن افزایش پیدا می کند.

سوزش معده

در هفته نوزدهم بارداری معده حساس تر می شود. زیرا هورمون های جدیدی ترشح می شوند و باعث می شوند که هر چیزی که می خورید دچار سوزش معده شوید. برای درمان سوزش معده بهتر است شیر سرد مصرف کنید.

خشکی چشم

تغییرات هورمونی در بدن موجب ایجاد اشک چشم و همچنین خشکی چشم می شود که بعد از زایمان به حالت طبیعی باز می گردد.

سرگیجه

در هفته نوزدهم حاملگی به دلیل جاذبه و کاهش فشار خون بدن، ممکن است هنگام بلند شدن دچار سرگیجه شوید. بهتر است برای کاهش این سرگیجه به آرامی از جای خود بلند شوید.

تپش قلب

به دلیل تغییرات هورمونی ضربان قلب بالا می رود و باعث می شود که تپش قلب داشته باشید.

رنگ پریدگی در نوک انگشت ها

ممکن است به دلیل کم خونی این نشانه در شما ظاهر شود. که برای درمان آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

خستگی و تنگی نفس

به دلیل اینکه جریان خون، خون را به به بند ناف جنین می رساند. شما احساس خستگی و تنگی نفس می کنید. که بهتر است برای رهایی از این خستگی به مقدار کافی ویتامین ث و آهن مصرف نمایید.

عرق کردن

در هفته نوزدهم بارداری به دلیل اینکه دمای بدن خانم های باردار بالا می رود. باعث می شود که عرق کنند

هفته نوزدهم بارداری

تغذیه در هفته نوزدهم بارداری

مصرف برخی از مواد غذایی در هفته نوزدهم حاملگی توصیه شده است. که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • از مصرف چربی های اشباع شده مانند پنیر، کره و گوشت های پرچرب خودداری کنید.
  • تخم مرغ را به اندازه متعادل مصرف کنید.
  • از خوردن چیپس و شکلات خودداری کنید.
  • از خوردن گوشت خام خودداری کنید.

سونوگرافی هفته نوزدهم بارداری

سونوگرافی در هفته نوزدهم بارداری بهترین زمان برای تشخیص جنسیت جنین است. زیرا آلت جنین در این هفته از بارداری تشخیص داده می شود. اما گاهی ممکن است بیضه ها و آلت به گونه ای قرار بگیرد که به راحتی قابل تشخیص نباشد و نوزاد پسر با دختر اشتباه گرفته شود.

سونوگرافی در هفته نوزدهم بارداری

هفته نوزدهم بارداری بخشی از هفته های بارداری است که یک دوره نسبتاً آرام است. تهوع و استفراغ از هفته شانزدهم بارداری تقریباً از بین رفته است و اکنون دیگر هیچ مشکلی در تنفس ندارید که ممکن است فقط در سه ماهه سوم بارداری شروع شود. به دلیل فشار خون پایین ممکن است اکنون آرام باشید. فشار خون در تمام دوران بارداری کمتر است زیرا مقاومت عروقی کم است ، به این معنی که عروق خونی انعطاف پذیرتر و سازگارتر هستند. پوست شما دستخوش تغییرات زیادی می شود. تغییرات ایجاد شده در پوست نباید شما را نگران کند ، زیرا با پایان بارداری از بین می روند. قطره های صورت ، خط روی شکم پایین ، لکه هایی در بازوها ، بثورات پوستی یا خال های تیره - همه تغییرات طبیعی همراه با افزایش سطح استروژن ، هورمون زنانه در بدن شما است.

اکنون ، شما در میانه سه ماهه دوم بارداری هستید ، احساس خوبی دارید و ظاهر خوبی دارید ، این کار را هدر ندهید - به ملاقات دوستان بروید (از ساعت 7 بعد از ظهر ساعت خواب خود را از دست داده اند) ، یک شام عاشقانه با شوهر خود تنظیم کنید و تمرینات تناسب اندام را انجام دهید ، برای این چیزها بعد از تولد.

چگونه جنین در هفته نوزدهم بارداری رشد می کند

در هفته 19 بارداری ، گوش های کودک شما بسیار رشد کرده است و او هنگام صحبت می تواند صدای شما را بشنود. فعلاً مجبور نیستید حرف احمقانه را متوقف کنید ، اما باید با در نظر گرفتن این مسئله شروع کنید.

در این هفته استخوان های بدن او شروع به شکل گیری و سفت شدن می کنند. اکنون حس بویایی ، چشایی ، بینایی و شنوایی در یک روند تکاملی است. در این دوره ، جنین قبلاً الگوی خواب طبیعی مشابه با نوزاد تازه متولد شده ایجاد کرده است.

بسیاری از جنین ها در این دوره موقعیت مطلوبی برای خواب دارند: بعضی از جنین ها با چانه در سینه می خوابند ، در حالی که بعضی دیگر ترجیح می دهند سر خود را بخوابند. بسته به چرخه های خواب جنین در بدن شما می توانید بدانید که کودک بعدی شما آرام خواهد بود یا بیش فعال.

انجام آزمایشات در هفته نوزدهم بارداری

آزمایش فتوپروتئین در هفته 19 بارداری

بین هفته 16 و هفته 20 باید آزمایش فتوپروتئین (آزمایش غربالگری بیوشیمیایی) انجام دهید. این آزمایش برای تشخیص خطر ناهنجاری های ستون فقرات در جنین و ارزیابی خطر ابتلا به سندرم داون در جنین انجام می شود.

تست غربالگری در هفته 19 بارداری

علاوه بر این ، می توانید با صحبت در مورد اسکن ارگان تأخیری که در واقع یک سونوگرافی جامع است ، صحبت کنید. این یک تست غربالگری مکمل آزمایش غربالگری اولیه است ، اگرچه برخی از خانمها فقط از این تست (غربالگری دیررس) راضی هستند. برای اطمینان از عدم بروز نقایص مادرزادی در هفته های پس از اسکن اولیه ، این آزمایش حتی اگر اسکن اولیه اعضای بدن انجام شود بسیار توصیه می شود.

اگر آزمایش غربالگری زودهنگام انجام نشده است، توصیه می شود از این هفته تا هفته بیست و دوم بارداری آزمایش غربالگری دیرهنگام انجام دهید. هنگام انجام این معاینه موانعی وجود دارد که مربوط به ساختار بدن یک زن است، به عنوان مثال این مسئله در زنان چاق دشوارتر است.

نکاتی دیگر از هفته نوزدهم بارداری و رشد جنین

در هفته نوزدهم بارداری، جنین به رشد سیستم حسی و عصبی خود ادامه می دهد ؛ همچنین با شروع گلبول های سفید، سیستم ایمنی بدن خود را نیز شروع می کند. حرکت جنین بهتر می شود.

از ماه پنجم، جنین شروع به مکیدن شست با دستان بسته و پاهای خود را نیز لمس می کند، اما او هنوز بیشتر وقت خود را در خواب می گذراند. در حقیقت، جنین در حال رشد است و به استراحت زیادی احتیاج دارد، بنابراین گاهی اوقات 20 ساعت در روز می خوابد، این مانع از بیدار شدن شما در شب به دلیل لگد زدن با پاها نیست! اکنون 22 سانتی متر طول و حدود 350 گرم وزن دارد.

هفته نوزدهم بارداری و تغییراتی دیگر در بدن مادر

بدن شما در حال تغییر است و دیگر هیچ شکی در باردار بودن شما نیست. در هفته نوزدهم بارداری، معده شما به پهلو تغییر مکان می دهد، زیرا رحم با افزایش اندازه و قد به اندام های بدن شما فشار می آورد و به ناف می رسد.

شما با مشکلات گردش خون بیشتری روبرو هستید زیرا 25٪ خون توسط جفت برای تغذیه کودک استفاده می شود. و سرانجام، شما هنوز دچار تنگی نفس هستید، زیرا از این پس برای دو نفر نفس می کشید.

هفته نوزدهم بارداری و طب سوزنی

اگر هنوز اثرات منفی علائم مرتبط با بارداری را احساس می کنید (مانند حالت تهوع، سردرد، سرگیجه، بی خوابی)، در 19 هفته بارداری می توانید درمان های مدرن از جمله طب سوزنی را در نظر بگیرید.

واقعیت این است که طب سوزنی در دوران بارداری می تواند شگفت انگیز باشد زیرا نه تنها به شما کمک می کند تا از درد روزانه بارداری (کمر درد، عصب سیاتیک و غیره) خلاص شوید، بلکه در کاهش طول زایمان نیز کمک می کند.

پس از تولد، طب سوزنی می تواند به درمان بلوز کودک (نوعی افسردگی)، بواسیر یا مشکلات شیردهی کمک کند. بنابراین اگر شرایطی برای شما فراهم است دریغ نکنید که این نوع درمان را امتحان کنید.

آیا درباره هفته نوزدهم بارداری این را می دانید؟

ماه پنجم بارداری نیز زمان مناسبی برای یادگیری در مورد آمادگی های مختلف برای زایمان است. اگر آماده سازی سنتی معمولاً در ماه هفتم بارداری آغاز می شود، از طرف دیگر، برخی از آمادگی ها برای زایمان وجود دارد، مانند یادگیری اصول آرامش از ماه پنجم، که به شما در دوران تولد کمک زیادی می کند.

هنگام انتخاب آماده سازی مناسب برای تولد، یک نکته را بخاطر داشته باشید تا احساس راحتی کنید: انتخاب یک پزشک یا پزشکی واجد شرایط که در زمینه زنان و زایمان تبحر داشته باشد، اطمینان حاصل کند که تولد شما با خیال راحت و بدون عارضه سپری می شود.

نتیجه گیری

در هفته نوزدهم حاملگی مادر باید مراقب جنین و خودش باشد. زیرا سلامتی در بارداری بسیار مهم است. پس بهتر است در داخل وان آب گرم قرار نگیرید؛ زیرا آب گرم برای جنین خطرناک است. اگر می خواهید در داخل آب گرم قرار بگیرید تا دردهایتان کاهش یابد بهتر است بیشتر از 10 دقیقه طول نکشد. همچنین برای سلامتی خود و جنین از دود سیگار دوری کنید

 

هفته هجدهم بارداری

هفته بیستم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.