تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته بیستم بارداری

هفته بیستم بارداری

در هفته بیستم بارداري وارد نیمه دوم بارداری می شوید. در این هفته وزن حدود نیم کیلو بالا می رود و شکم برآمده تر از

در هفته بیستم بارداري وارد نیمه دوم بارداری می شوید. در این هفته وزن حدود نیم کیلو بالا می رود و شکم برآمده تر از هفته های قبل می شود. جنین در این هفته از بارداری لگدهایی را می زند که بسیار برای مادر هیجان انگیز است. به دلیل اینکه جنسیت نوزاد مشخص شده است. از این هفته به بعد باید به فکر اسم نوزاد و لباس های او باشید. اگر نوزاد پسر باشد بهتر است لباس هایی به رنگ آبی و اگر دختر باشد لباس هایی به رنگ صورتی بخرید. در این مطلب شما را با هفته بیستم بارداری آشنا خواهیم کرد.

وضعیت مادر در هفته بیستم بارداری

در هفته بیستم بارداري به دلیل تغییرات هورمونی، ناخن ها محکم تر می شود و موها در همه بدن به سرعت رشد می کنند. در این هفته از بارداری حالت تهوع از بین می رود و به راحتی می توانید غذا بخورید. به همین دلیل بهتر است در هنگامی که جنین بیشترین نیاز را دارد غذای سالم مصرف نمایید. غذا را در وعده های زیادی مصرف کنید. تا بارداری سالم تری داشته باشید.

وضعیت جنین در هفته بیستم بارداری

جنین در هفته بیستم بارداري به اندازه یک هویج است و به راحتی پشتک می زند و لگدهایی را با کف پاهایش می زند. در این هفته از بارداری یک ماده چرب و سفید رنگ به نام ورنیکس تمام بدن جنین را می گیرد. تا در برابر مایع آمنیوتیک، از پوست جنین محافظت کند. این ماده باعث می شود تا حرکت جنین نیز راحت تر باشد. در این هفته از بارداری جنین مدفوع نیز تولید می کند. که بعد از زایمان از بدنش خارج می شود. برخی از نوزادان این مدفوع در در هنگام زایمان و یا در رحم مادر دفع می کنند.

علائم طبیعی در هفته بیستم بارداری

بیرون زدگی ناف

به دلیل بزرگ شدن شکم، ممکن است بیرون زدگی ناف داشته باشید. که کاملا طبیعی است.

ترک پوستی

به دلیل کشیده شدن پوست، ترک هایی روی پوست شکم ایجاد می شود. که به رنگ بنفش است و سپس صورتی می شود و بعدها به رنگ سفید و نقره ای در می آید و به همین رنگ نیز باقی می ماند. برای جلوگیری از این ترک ها بهتر است مصرف مایعات را افزایش دهید. زیرا ممکن است به دلیل کم آبی نیز رخ دهد.

درد ران پا

به دلیل بزرگ شدن شکم، دردهایی در ران پا حس می شود که کاملا طبیعی است و با استراحت کردن ممکن است کاهش پیدا کنند.

خارش شکم

به دلیل اینکه پوست شکم در هفته بیستم حاملگی کشیده می شود. این کشیده شدن دچار خارش شکم می شود. هر چه شکم بزرگ تر شود خارش آن بیشتر می شود زیرا که پوست بیشتر کشیده می شود. بهتر است برای جلوگیری از این خارش، شکم خود را مرطوب نگه دارید و از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.

ترشحات مهبل

در هفته بیستم بارداری ترشحات مهبل زیاد می شود و دلیل افزایش این ترشحات، افزایش جریان خون می باشد. معمولا این ترشحات بدون رنگ هستند و دلیل عفونت نمی باشند.

هفته بیستم بارداری

تغذیه در هفته بیستم بارداری

در هفته بیستم بارداری بهتر است که تغذیه مناسبی داشته باشید. زیرا که تاثیر زیادی در سلامتی مادر و جنین دارد. با اینکه در هفته بیستم از بارداری هستید اما مصرف برخی از مواد غذایی نقش مهمی دارند. به سه مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • مصرف ویتامین ب در این هفته بسیار توصیه شده است.
  • مصرف آب لیموترش و عسل به همراه آب بسیار مهم است.
  • مصرف آب لیمو و آب نارنج برای جذب آهن مناسب است.

سونوگرافی هفته بیستم بارداری

در هفته بیستم حاملگی سونوگرافی سه بعدی انجام می شود که در این سونوگرافی می توان مکیدن انگشت شست جنین را نیز مشاهده کرد. صدای قلب جنین را در این هفته از بارداری می توانید بشنوید. که صدای قلب جنین مانند سم‌ های اسب مسابقه‌ ای است. شش های جنین در این هفته از بارداری به طور کامل تشکیل نشده اند، به همین دلیل نمی تواند در بیرون زنده بماند.

سونوگرافی در هفته بیستم بارداری

توصیه‌ های مذهبی هفته بیستم بارداری

هفته بیستم حاملگی همان هفته حرکت جنین است. بهتر است در این هفته از بارداری سوره "یس" را  هر روز و سوره "واقعه" و سوره "توحید" حداقل 10 مرتبه هر شب بخوانید. همچنین سوره الفتح را در روزهای پنجشنبه قرائت کنید. زمانی که جنین در شکم حرکت می کند. بهتر است دست را روی شکم قرار دهید و صلوات بفرستید و سوره توحید را بخوانید.

نتیجه گیری

در هفته بیستم بارداری مادر باید بیشتر مراقب جنین باشد و برخی از ورزش های سبک را انجام دهد. انجام ورزش در هفته بیستم بارداری به زایمان شما کمک خواهد کرد و استرس شما را کم می کند. از جمله ورزش هایی که در این هفته توصیه شده است شنا و حرکات مخصوص دوران بارداری است.

 

هفته نوزدهم بارداری

هفته بیست و یکم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.