تحریریه سیس نی نی
1 نظر

برنامه ریزی زایمان در آب

برنامه ریزی زایمان در آب

صرف نظر از جايي که قصد زايمان داريد، زايمان در آب بايد از قبل برنامه ريزي شده و در برنامه زايمان شما نوشته شود. اما شما از کجا شروع مي کنيد؟ در اينجا برخي از مراحلي است که مي توانيد انجام دهيد:

نحوه برنامه ريزي زايمان در آب

صرف نظر از جايي که قصد زايمان داريد، زايمان در آب بايد از قبل برنامه ريزي شده و در برنامه زايمان شما نوشته شود. اما شما از کجا شروع مي کنيد؟ در اينجا برخي از مراحلي است که مي توانيد انجام دهيد:

با پزشک يا ماماي خود در مورد مزايا و معايب زايمان در آب، همراه با ساير ملاحظات صحبت کنيد، پزشک يا ماماي شما مي تواند به هر سؤالي که داريد پاسخ دهد و به شما کمک کند تا بفهميد آيا زايمان در آب ممکن است بر اساس اهداف و خطر شما يک گزينه باشد يا نه.
در صورتي که چيزي تغيير کند؛ چه ذهن شما يا زايمان شما، يک نقشه دوم داشته باشيد! کار و زايمان در آب تنها به نوع تجربه اي که مي خواهيد نيست، بلکه به نحوه مديريت درد نيز مربوط مي شود. و فقط در صورتي که همه چيز آنطور که انتظار داشتيد پيش نرود، داشتن يک برنامه پشتيبان براي سناريوهاي خاص مي تواند به شما کمک کند احساس آمادگي بيشتري کنيد. به طور خاص، کمي وقت بگذاريد تا در مورد ساير گزينه‌هاي مديريت درد که ممکن است در دسترس شما اطلاع کسب کنيد و در صورت نياز با کدام گزينه‌ها راحت خواهيد بود.
يک مرکز زايمان مستقر در بيمارستان را انتخاب کنيد که بتواند از برنامه زايمان شما پشتيباني کند. براي ساليان متمادي، زايمان در آب فقط در خانه يا در مراکز زايمان مستقل امکان پذير بود. اما مراکز مدرن زايمان مبتني بر بيمارستان طراحي شده اند تا با ارائه طيف وسيعي از گزينه هاي زايمان از جمله زايمان در آب، به شما کمک کنند تا بهترين زايماني را که اميدواريد داشته باشيد، تجربه کنيد. آنها همچنين انعطاف‌پذيري مديريت درد را ارائه مي‌دهند و متخصصاني هستند که با تغيير نيازهاي شما، پشتيباني و مراقبت مي‌کنند. پيدا کردن بيمارستاني که بتواند آرزوهاي تولد شما و هر چيزي را که پيش بيايد برآورده کند، مي تواند اعتماد به نفس و آرامش خاطر را به ارمغان بياورد.


آيا مي توان در بيمارستان زايمان در آب انجام داد؟

بله، مي‌توانيد در بيمارستان زايمان در آب داشته باشيد، بنابراين نيازي به پيدا کردن يک «مرکز زايمان در آب» نداريد. شما فقط بايد بيمارستاني را که براي زايمان انتخاب کرده ايد در پيشنهادات زايمان در آب گزينه مناسبي باشد.

بنابراين، اگر تمايل به زايمان در آب در بيمارستان داريد، احتمالاً بايد يک ماما را براي زايمان انتخاب کنيد . برخي از پزشکان ممکن است تجربه زايمان در آب را داشته باشند اما زايمان در آب در مامايي بسيار رايج است.

در مورد اينکه ممکن است در روز زايمان چگونه باشد، بدانيد که با شروع انقباضات اغلب ميتوانيد هر زمان که بخواهيد وارد آب شويد. تيم مراقبت شما دماي آب را تنظيم مي‌کند، به تميز نگه داشتن آن تا حد امکان به شما کمک مي‌کنند تا در صورت نياز حرکت کنيد و موقعيت خود را تغيير دهيد. شريک پشتيباني شما مي تواند تمام مدت با شما بماند و تا زماني که زمان هل دادن فرا برسد، آنها حتي مي توانند با شما در آب باشند.

 

مانند هر زايمان ديگري، تيم مراقبت شما براي حمايت از برنامه زايمان شما و ايمن نگه داشتن شما و کودکتان تلاش خواهد کرد. اگر عارضه اي ايجاد شود، آنها براي هماهنگ کردن مراقبت هاي مورد نياز شما و نوزاد کار خواهند کرد.

اگر نظر خود را تغيير دهيد و تصميم بگيريد که فقط مي خواهيد خارج ازآب ميخواهيد زايمان کنيد، اشکالي ندارد. معمولاً در مرحله اول زايمان مي توانيد در هر نقطه اي از زايمان خارج شويد. همچنين گاهي اوقات تيم مراقبت شما شرايط خارج شدن از آب و زايمان در رختخواب را براي شما فراهم ميکنند.

در غير اين صورت در وان مي مانيد و به محض ورود نوزاد، ماما او را با دقت بالا آورده و به هواي آزاد مي برد و شما در همان لحظه با کودک خود ملاقات خواهيد کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سلام ببخشید من یه سوال داشتم میشه بگید که تو زمان بارداری روزی سه بار رابطه برای بچه خطر داره یا بچه گناه دارع یا نه
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.