تحریریه سیس نی نی
1 نظر

رابطه در زمان بارداری

رابطه در زمان بارداری

دوره حساس بارداری شاید تا حدی فرآیند رابطه در زمان بارداری را تغییر دهد اما آن را به طور کامل حذف نمی کند. شرایط عمومی و یا خاص مادر است که نحوه برقراری رابطه در زمان بارداری را تعیین می کند. پس از مطالعه این مقاله شما با چگونگی این رابطه، مزیت ها، معایب و توصیه های لازم در این دوران آشنا می شوید.

رابطه در زمان بارداری

 
دوره حساس بارداری شاید تا حدی فرآیند رابطه در زمان بارداری را تغییر دهد اما آن را به طور کامل حذف نمی کند. شرایط عمومی و یا خاص مادر است که نحوه برقراری رابطه در زمان بارداری را تعیین می کند.
پس از مطالعه این مقاله شما با چگونگی این رابطه، مزیت ها، معایب و توصیه های لازم در این دوران آشنا می شوید.

آشنایی با تغییرات فیزیولوژیکی مادر در زمان بارداری

مادران در دوران بارداری دچار تغییرات زیادی می شوند. در زیر به برخی از علائم اشاره می کنیم:
خستگی بیش از حد
تهوع و استفراغ
تقویت حس بویایی و چشایی
پر خونی واژن به دلیل افزایش عروق خونی و خون رسانی
تورم در بافت ها
پرخونی در ناحیه لگن
بروز کمر درد
احساس درد در حین آمیزش (دیس پارونی)
عفونت مجاری ادراری
عدم لغزندگی واژن
بروز مشکلات گوارشی
سوزش سر دل
یبوست (همورئید)
 این علائم تا حد قابل توجهی آمادگی مادر را برای انجام رابطه در زمان بارداری کاهش می دهد. همچنین تغییرات هورمونی مادر به همراه علائم شایع بارداری در این دوره می تواند برای او آزار دهنده باشد. البته برقراری رابطه در این دوران نفس گیر، اصولی دارد و برای هر یک از این موارد راهکار هایی وجود دارد که زن و مرد ملزم به رعایت آن هستند.
 

ممنوعیت های رابطه در زمان بارداری

داشتن رابطه در زمان بارداری هیچ صدمه ای به جنین وارد نمی کند. این رابطه تا پاره شدن کیسه آب و لحظه زایمان بلامانع است اما این به آن معنا نیست که شرایط روحی و جسمی مادر در نظر گرفته نشود. در برخی از موارد علی رغم اینکه کیسه آب سالم است و زمان زایمان فرا نرسیده، اما از برقراری رابطه با شریک زندگی تان خودداری کنید. وجود تبخال تناسلی در ناحیه واژن، ترشحات غیر طبیعی، خونریزی، باز شدن دهانه رحم، عفونت، افتادگی جفت، پاره شدن کیسه آب و زایمان زودرس موارد حساسی ست که در صورت جدی نگرفتن و برقراری رابطه، خطرات جبران نا پذیری را به دنبال دارد.

آیا رابطه در دوران بارداری خطرناک است یا ممنوع نیست؟


تعادل برقراری رابطه در زمان بارداری

اگر احساس خستگی و تهوع بر شما غلبه می کند می توانید زمان رابطه را کاهش دهید. این راهکار نه تنها میزان خستگی شما را تا حد قابل توجهی کنترل می کند از طرفی دیگر به نیاز همسرتان نیز پاسخ داده اید. فراموش نکنید توجه متقابل به احساس و نیاز یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید برای برخی زوجین این احساس به وجود  آید که بارداری زن، عامل فاصله بین زن و شوهر می شود، در حالی که این تصور اشتباه است. رابطه در زمان بارداری نیز یکی از مواردی ست که صمیمیت را بیشتر و سلامت جسمی و روحی هر دو طرف را افزایش می دهد.
 

فواید رابطه در زمان بارداری

بر خلاف تصور اکثریت مادران باردار، مبنی بر ترس از برقراری رابطه در زمان بارداری و بروز مشکل برای جنین،  این اقدام در صورتی که به صورت اصولی و مناسب انجام گیرد، نه تنها مشکلی برای جنین به وجود نمی آورد، بلکه از فواید و مزایای بی شماری نیز برخوردار است. ایجاد شادی و نشاط، افزایش عشق و محبت، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسهیل دوره بارداری و زایمان آسان، کاهش درد و استرس، کاهش فشار خون، کاهش کالری، بهبود وضعیت خواب، بهبود ارگاسم، تسریع در بهبودی پس از زایمان  از جمله فواید برقراری رابطه در زمان بارداری ست البته در تمام این هفته های بارداری، وضعیت مادر بایستی تحت نظر           پزشک معالج باشد.

چگونگی رابطه زمان بارداری- سه ماهه اول 

شاید هنوز متوجه بارداری خود هم نشده باشید اما علائم بارداری در بدن شما نمایان شده باشد. از اولین تا سومین ماه بارداری تغییراتی را در بدن خود احساس می کنید. در برخی از موارد تمایل جنسی شما فروکش می کند و دردهای موجود در ناحیه سینه و زیر شکم شما را اذیت می کند و این علائم تا حدودی به پیش     از آغاز پریودی می باشد. اگر از بارداری خود مطلع شده اید، ترس و احتیاط از برقراری رابطه، شما را با یک چالش محدودیت چند ماهه مواجه می کند. تمام این موارد در سه ماهه اول بارداری طبیعی ست. برقراری رابطه در سه ماهه اول راحت تر از ماه های بعدی ست. در این بخش از رابطه در زمان بارداری، گزینه های شما در انتخاب پوزیشن، بیشتر از دوره های دیگر است. این فرصت را خاطره انگیز کنید. فراموش نکنید سه ماهه اول بارداری، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که احتمال سقط جنین در آن وجود دارد. از بلند کردن چیز های سنگین، ایستادن های مداوم، استرس و اضطراب خودداری کنید.
 

چگونگی رابطه زمان بارداری- سه ماهه دوم

اگر مرحله قبل را به سلامت سپری کردید، خطر سقط جنین را پشت سر گذاشته اید. تغییرات هورمونی در بدن شما موجب شفافیت پوست و درخشندگی موهایتان می شود و جذابیت شما را بیش از پیش می کند. برجستگی شکم تان بیش از دوره قبل می شود. در این دوره جنسیت فرزند شما مشخص می شود. حرکت های جنین در شکم را با خوردن برخی مواد غذایی شیرین حس خواهید کرد. با در آغوش کشیدن همسرتان و چنانچه برای شما مشکلی ایجاد نمی کند، با برقراری رابطه در زمان بارداری،  این احساس ناب و عاشقانه را به خود هدیه دهید.

چگونگی رابطه زمان بارداری- سه ماهه سوم

  احساس خستگی را در سه ماهه آخر نیز، احساس خواهید کرد ضمن اینکه بزرگ تر شدن شکم، ورم پا، کمر درد، سختی در تنفس، احساس سوزش در سر دل، احساس درد در پاها از جمله علائمی ست که شما را همراهی می کند. برقراری رابطه در سه ماهه آخر ممنوع نیست. با وجود علائم بالا نیز می توانید رابطه خوشایندی را در کنار شریک زندگی تان تجربه کنید. رابطه در زمان بارداری فرصت مناسبی ست تا از احساس یکدیگر با خبر باشید و عشق و علاقه تان را از یکدیگر دریغ نکنید. 
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
من فکر میکنم انجام نشه خیلی بهتر به ریسکش نمی ارزه
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.