تحریریه سیس نی نی
0 نظر

راهنمای خرید کالسکه نوزاد

راهنمای خرید کالسکه نوزاد

کالسکه یکی از وسایل مهم در خرید سیسمونی است؛ زیرا از ابتدای تولد نوزاد تا زمانی که بتواند راه برود مورد نیاز است. امروزه انواع مختلفی از کالسکه نوزاد در بازار است و همین سبب می شود تا خرید و انتخاب کمی سخت تر شود، برخی والدین حتی تا سه یا چهار سالگی کودک نیز از آن استفاده می کنند. کالسکه فضایی است که نوزاد اوقات زیادی را در آن می‌گذراند بنابراین باید با دقت بالا و راهنمایی کامل خریداری شود تا علاوه بر حفظ امنیت و سلامتی کودک، زندگی پدر و مادر را آسان‌تر کند.

راهنمای خرید کالسکه نوزاد

کالسکه یکی از وسایل مهم در خرید سیسمونی است؛ زیرا از ابتدای تولد نوزاد تا زمانی که بتواند راه برود مورد نیاز است. امروزه انواع مختلفی از کالسکه نوزاد در بازار است و همین سبب می شود تا خرید و انتخاب کمی سخت تر شود، برخی والدین حتی تا سه یا چهار سالگی کودک نیز از آن استفاده می کنند. کالسکه فضایی است که نوزاد اوقات زیادی را در آن می;گذراند بنابراین باید با دقت بالا و راهنمایی کامل خریداری شود تا علاوه بر حفظ امنیت و سلامتی کودک، زندگی پدر و مادر را آسان;تر کند. تا سن شش ماهگی، یا تا زمانی که کنترل کودک بر سر و گردن او رشد کند، به یک سیستم حامل نیاز دارید که کاملاً با حمایت از ایمنی کودک;تان سازگار باشد بنابراین خرید یک کالسکه نامناسب بدون آگاهی از گزینه;های موجود در بازار، نه; تنها زندگی کودک و والدین را تسهیل نمی;کند بلکه می;تواند به وسیله;ای دردسرساز تبدیل شود.

برای خرید یک کالسکه مناسب نیازی نیست حتماً جیب خود را خالی کنید فقط کافی است اهدافتان از خرید کالسکه و اولویت;هایتان را مشخص کرده و بعد نسبت به خرید اقدام کنید. در این مقاله سعی کرده ایم راهنمایی های لازم جهت خرید یک کالسکه خوب را برایتان ارائه دهیم بنابراین قبل از اقدام به خرید کالسکه این مقاله را مطالعه کنید، به طور حتم مطالعه مقاله پیش رو شما را در انتخاب بهترین کالسکه یاری می کند.

اندازه و وزن کالسکه

در درجه اول به اندازه;های کالسکه وقتی باز است و زمانی که جمع می;شود دقت کنید تا بتوانید برآورد کنید که آیا این کالسکه در محدوده;های مورد نظر شما جای می;گیرد یا خیر و آیا شما می;توانید آن را در صندوق اتومبیل و محلی که در خانه برای نگهداری کالسکه در نظر گرفته;اید جای دهید. وزن کالسکه از دیگر معیار هاییست که باید به آن توجه شود چرا که شما می;خواهید حداقل دو تا سه سال را با آن بگذرانید. انتخاب یک کالسکۀ سبک با استحکام بالا، هدایت و حمل آن را برایتان آسان;تر خواهد کرد.

ایمنی کالسکه

امنیت و ایمنی یک کالسکه از اولویت های اصلی انتخاب کالسکه است، دقت نمایید کالسکه الزامات اولیه مکات ایمنی را رعایت نماید، توجه به کمربند های محافظ، باعث می شود که از ایمنی کمربند ها اطمینان حاصل نمایید. به دین منظور بهتر است کمربندهای ایمنی تعبیه شده در کالسکه کودک پنج نقطه ای باشد تا بتواند از تمامی نقاط بدن کودک محافظت نماید، کمربندهای موجود در اتاقک کالسکه بایستی او را در نواحی کمر، پشت و پاها محافظت کنند همچنین باتوجه به استفاده طولانی مدت از کالسکه کمربندها قابلیت تنظیم با رشد کودک را داشته باشند. در واقع امن;ترین نوع کمربند;ها سیستم;های مهارکنندۀ پنج نقطه هستند. قبل از خرید، کمربند;ها را امتحان کنید تا خوب قفل و به راحتی باز شود. بهتر است کمربند; دارای پوشش نرم باشد تا بدن کودک را اذیت نکند. لبه های فریم کالسکه هنگام خرید آن باید گرفته شود بنابراین لبه;های فریم را بررسی کنید تا نقطۀ تیز و برنده; یا نقاطی که انگشت کودک بتواند در بین آن قرار گیرد نداشته باشد.

انگشت;های کوچک دست و پای کودک ممکن است در تماس با آن;ها بریده شود یا بین فنرهایی که دارای پوشش نیستند صدمه ببیند که این امنیت کودکتان را به خطر خواهد انداخت. بهتر است دسته;های کالسکه ی نوزاد از جنس فلزی و به ویژه از جنس آلومینیوم باشد که مقاومت بسیار بالایی دارد و امنیت این وسیله برای نوزاد، بسیار بالا می;باشد، همچنین به قابلیت جا به جایی دسته دقت نمایید اگر دسته ی کالسکه جا به جا شود، امکان دیدن دنیای اطراف و کسی که بچه را هل می دهد، وجود دارد.

چرخ کالسکه

چرخ های کالسکه یکی از مهم;ترین بخش;های یک کالسکه به شمار می رود که باید هنگام خرید یک کالسکه ی مناسب و با کیفیت به آن نهایت توجه را داشت، چرا که چرخ های کالسکه بنا به نوعشان دارای کاربردهای متفاوتی نیز می باشند. چرخ های کالسکه دارای سه نوع پلاستیکی، بادی و فومی می باشند . چرخ;های بادی را بدلیل ماهیت ارتجاعیشان می توان تقریباً در هر مکانی استفاده نمود و چرخ های فومی اغلب بسیار با کیفیت هستند و قابلیت استفاده در تمامی سطوح به ویژه سطوح ناهموار را بخوبی دارا هستند اما نوع پلاستیکی این چرخ ها در زمین;های ناهموار عملکرد مناسبی ندارند و حتی ممکن است در پیاده;روها بدلیل بالا بلندی ها برای شما مشکل ایجاد کنند.

توجه کنید چرخ های کالسکه ای که می خواهید آن را تهیه کنید قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را داشته باشند، تا به راحتی جا به جا شوند و نیازی به بلند کردن کالسکه نداشته باشید، همچنین قابلیت قفل شدن چرخ ها نیز از دیگر مواردی است که بایستی بدان توجه داشت چرا که گاهی در فضاهای شلوغ یا در مسیرهای ناهموار نیاز است بایستید و توقف داشته باشید در اینصورت وجود ترمز که به دو صورت دستی و پایی می باشد کمک می کند تا با ثابت ماندن کالسکه، خیالتان از حفظ سلامتی فرزندتان راحت باشد. توجه به روکش چرخ ها فراموش نشود، چرخ های کالسکه باید دارای روکش باشند تا در سطوح یخ زده، روی سرامیک و… لیز نخورد.

سایبان

سایبان از دیگر قسمت هایی است که هنگام خریداری کالسکه ی نوزادتان باید به آن توجه لازم را داشته باشید . سایبانی که باید کالسکه شما هنگام خرید داشته باشد باید قابل تنظیم بوده و کودک شما را از آفتاب، باد و باران حفظ کند. این سایه بان ها در اندازه های گوناگون به همراه با کالسکه ها در بازار عرضه می شوند که می توانید آن ها را تهیه کنید و کودکتان را ایمن نگه دارید.

سبد

توجه کنید که کالسکه ی نوزاد شما دارای سبد باشد چرا که در مواقع ضروری برای شما بسیار کاربردی بوده و معمولاً زیر صندلی قرار می;گیرد برای قرار دادن ساک لوازم نوزاد، شیشه ;شیر کودک و دیگر وسایل کاربردی; است همچنین توجه کنید که به چه مقدار فضا نیاز دارید و اندازه ی سبد کالسکه ای که می خواهید تهیه کنید چقدر باید باشد. اگر می;خواهید با کالسکه به گشت; و; گذارهای طولانی بروید، بهتر است سبد کالسکه کمی جادارتر باشد تا بتوانید دیگر وسایلتان را نیز همراه داشته باشید.

پارچۀ قابل شستشو

حتما به پارجه ی کالسکه ای که می خواهید تهیه کنید توجه کنید چرا که کودک شما احتمالاً خیلی زود پارچۀ کالسکه را کثیف می;کند، پس بهتر است به دنبال کالسکه;ای باشید که دارای پارچۀ قابل شستشو است. کودک هنگام گردش درون کالسکه ی خود به خوراکی احتیاج پیدا می کند و یا ممکن است شیشه شیر خود را روی پارچه ی کالسکه اش بریزد و آن را کثیف کند و شما نیاز به شستشو و تمیز کردن آن داشته باشید. سر نبودن رویه، ضد حساسیت بودن آن و نیز نرمی و ضد تعریق بودن آن از دیگر عواملی است که بایستی مورد توجه واقع گردد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.