تحریریه سیس نی نی
0 نظر

طرز تهیه پودر بچه خانگی و ارگانیک!

طرز تهیه پودر بچه خانگی و ارگانیک!

آیا میدانستید پودر تالک ، پودري است که از آسياب سنگ هاي طبيعي متشکل از سيليکات منيزيم ، علاوه بر برخي الياف ، با مواد معطر و مواد پيوندي مخلوط مي شود و براي جلوگيري از لايه برداري يا عفونت هايي که ممکن است هنگام تعويض پوشک نوزادان را تحت تاثير قرار دهد؟

پودر بچه چیست؟!

پودر تالک ، پودري است که از آسياب سنگ هاي طبيعي متشکل از سيليکات منيزيم ، علاوه بر برخي الياف ، با مواد معطر و مواد پيوندي مخلوط مي شود و براي جلوگيري از لايه برداري يا عفونت هايي که ممکن است هنگام تعويض پوشک نوزادان را تحت تاثير قرار دهد ، استفاده مي شود. بوي متمايز به بدن آنها ميدهد. بدون استفاده از عطرهايي که ممکن است بر آنها تأثير بگذارد.

اولين کساني که از پودر تالک استفاده کردند فرعون ها براي اهداف آرايشي بودند. آنها سنگ ها را آسياب مي کردند تا به يک پودر خوب تبديل شوند ، سپس آنها را با عسل ، چربي شتر مرغ و برخي از عطرهاي طبيعي مخلوط مي کردند.
 

مواد تشکيل دهنده پودر بچه خانگي:

  1. دو قاشق غذاخوري خاک کائولن سفيد.
  2. سه قطره روغن بابونه.
  3. سه قطره روغن اسطوخودوس.
  4. يک قاشق گل خشک شده گل هميشه بهار.
  5. قطره روغن درخت چاي.
  6. دو قاشق غذاخوري پودر پيکان.


نحوه تهيه

  1. پودر پيکان و خاک کائولن را در يک کاسه عميق مخلوط کنيد.
  2. گل خشک شده گل هميشه بهار را خرد کرده و سپس با مخلوط قبلي قرار دهيد.
  3. روغن ها را به مخلوط اضافه کنيد ، سپس خوب هم بزنيد تا مواد آن يکدست شود.
  4. پودر را در ظروف تميز نگه داريد.
 

ساير کاربردهاي پودر بچه

  • خلاص شدن از شر بوي نامطبوع کفش: مي توانيد با پاشيدن کمي پودر بچه در داخل آن و گذاشتن يک شبه ، بوي کفش را از بين ببريد ، به طوري که بوها از آنها جذب شود.
  • خلاص شدن از شر مورچه ها: بسياري از زنان خانه دار از مشکل مورچه هايي که در خانه ها پخش مي شوند ، به ويژه در تابستان رنج مي برند. بنابراين ، اکنون مي توانيد با پاشيدن کمي پودر بچه بر روي محل از تجمع آنها به راحتي پيشگيري کنيد ، زيرا مورچه ها از بوي آن خوششان نميايد.
  • جذب لکه هاي روغني از لباس: هنگامي که لباس هاي شما يا لباس هاي فرزندان شما در معرض لکه هاي روغن قرار مي گيرد ، کافي است پودر بچه را روي لکه روغن بپاشيد و مدتي بگذاريد ، سپس آن را خوب بماليد تا متوجه شويد که روغن لکه به طور کامل از بين رفته است
  • تثبيت آرايش: براي اطمينان از پايداري آرايش تا آنجا که ممکن است ، پس از استفاده از کرم پودر از پودر بچه استفاده کنيد تا به آن ثبات ببخشد و درخشندگي آن را از بين ببرد.
  • جايگزين شامپوي خشک: براي شادابي پوست سر و لذت بردن از بوي مطبوعي که در طول روز بوي آن مي آيد و نيازي به شستن آن با آب و شامپو نيست ، پودر بچه را روي پوست سر خود بماليد و کمي ماساژ دهيد تا جذب شود.
  • جايگزين دئودورانت: در صورت کمبود دئودورانت مي توانيد از پودر بچه به عنوان دئودورانت استفاده کنيد ، زيرا جايگزين ايده آل براي آن است و در طول روز احساس طراوت به شما مي دهد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.