تحریریه سیس نی نی
1 نظر

کنترل ضعف شخصیتی کودک

کنترل ضعف شخصیتی کودک

اين خوب است که والدين کودک را ترغيب کنند تا چيزهاي جديد را امتحان کند و مهارتهايي را که به دست مي آورد ، به جاي تمرکز بر مهارتهايي که در اختيار دارد و مهارتهايش را به دست آورند ، به طوري که او احساس توانايي مي کند و اعتماد به نفس خود را افزايش مي دهد و معتقد است که قادر به يادگيري هر چيزي است.

چگونه می توان ضعف شخصیتی کودک را درمان کرد؟

آموزش مهارت هاي خاص به کودک

والدين بايد از اشتباهات کودک استفاده کنند و آنها را به راه هايي براي آموختن مهارت هاي جديد که به نفع او هستند و شخصيت او را تقويت مي کنند تبديل کنند ، و نه با تنبيه و کتک موفق به اين امر نميباشد.

 


به کودک اجازه دهيد اشتباه کند.

کودک بايد درک کند که اشتباهات بخشي از سيستم آموزشي است. اين امر به اين دليل است که او در هنگام اشتباه احساس شرمندگي و خجالت نمي کند و والدين بايد اجازه دهند عواقب اشتباهات تا زماني که به کودک آسيبي وارد نميشود خودش متحمل نشود.

 

کودک را تشويق کنيد تا با ترس هايش روبرو شود.

هنگامي که کودک داراي ترس هاي خاصي است ، اعتماد به نفس لازم را براي غلبه بر شرايطي که در آن احساس ناراحتي مي کند ، به دست نمي آورد. خواه از ترس تاريکي يا از ملاقات با افراد جديد ، بايد به او کمک کرد تا به تدريج با ترس خود روبرو شود ، تشويق شود. پيشرفت او را تحسين کنيد و وقتي شجاعانه عمل مي کند به او پاداش دهيد.

 


کودک را به بازي تشويق کنيد.

بازي به رشد جسمي ، رواني و عاطفي کودک کمک مي کند و به کار تيمي را آموزش ميدهد ، او ياد ميگيرد مشکلات را آرام کند و حس تخيل او را تقويت کند ، زيرا هنگام بازي مهارت تصميم گيري را تمرين مي کند و در نتيجه دفاع از خود را ياد مي گيرد ، حتي گاها آموزش مناسب براي رهبر مناسب بودن را ميبيند.

 

از شکل دادن به کودک خودداري کنيد.

والدين بايد از تلاش براي شکل دهي و پالايش شخصيت کودک بر اساس نظرات خود يا نظرات شخص ديگر خودداري کنند و اجازه دهند او به تنهايي شخصيت خود را توسعه دهد بدون اينکه ويژگي هايي مانند خجالتي بودن ، مطالبه گري ، احساسي يا خشن بودن را به او بدهد.

 

کودک را تشويق کنيد تا کارهاي جديد را امتحان کند.

اين خوب است که والدين کودک را ترغيب کنند تا چيزهاي جديد را امتحان کند و مهارتهايي را که به دست مي آورد ، به جاي تمرکز بر مهارتهايي که در اختيار دارد و مهارتهايش را به دست آورند ، به طوري که او احساس توانايي مي کند و اعتماد به نفس خود را افزايش مي دهد و معتقد است که قادر به يادگيري هر چيزي است.

 

عشق را نشان دهيد.

والدين هميشه بايد عشق خود را به فرزندشان نشان دهند که او چگونه است ، چگونه اشتباه مي کند و چگونه توليد مي شود ، حتي اگر از دست او عصباني باشند ، و مطمئن شوند که او مي داند چگونه فکر مي کنند که او يک کودک فوق العاده است ، تا بتواند عزت نفس خود را افزايش دهد حتي اگر احساس رضايت نکند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
واقعا عالین این نظریات... ِ
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.