تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری

در هفته سی و هفتم بارداری جنین پایین‌تر رفته و در ناحیه لگن قرار می‌گیرد. مادر در این هفته راحت‌تر نفس می‌کشد

در هفته سی و هفتم بارداری جنین پایین‌تر رفته و در ناحیه لگن قرار می‌گیرد. مادر در این هفته راحت‌تر نفس می‌کشد، تنگی نفس او کاهش یافته است و سوزش معده از بین می‌رود.

در هفته سی و هفتم بارداری رشد جنین کامل شده است:

در هفته سی و هفتم بارداری رشد جنین کامل شده است:

در این مدت جنین به رشد کامل خود رسیده است و از هفته سی و هفتم بارداری به بعد می‌تواند در خارج از رحم زندگی کند. وزن جنین 2859 گرم و قد او 48.6 سانتی متر می‌باشد. میزان حجم مایع آمنیوتیکی که در اطراف جنین است کم می‌شود، زیرا مقداری از این مایع توسط بافت‌های بدن جذب خواهد شد در این حالت حرکات جنین نیز کمتر می‌شود.

مادر با کم شدن حرکات جنین احساس نگرانی می‌کند درحالی‌که فعالیت و حرکات جنین تغییری نکرده و به همان نسبت فعال می‌باشد. در هفته سی و هفتم بارداری میزان حجم رحم افزایش می‌یابد و این باعث می‌شود که نور بیشتری وارد آن شود، چشم‌های جنین هنگام وارد شدن نور باز خواهند شد. بعضی از کودکان هنگامی که متولد می‌شوند موهای کاملی دارند و موهای برخی از کودکان نیز کرک مانند است.

سینه‌های مادر در هفته سی و هفتم بارداری

در هفته سی و هفتم بارداری سینه‌های مادر به منظور تولید کردن شیر تحریک می‌شوند، این تحریک به دلیل هورمون‌هایی است که به جفت جنین مربوط می‌باشند و این باعث می‌شود که پستان‌های جنین نیز دچار برجستگی شوند. ولی این برجستگی پس از اینکه کودک متولد شد از بین می‌رود و پستان‌های جنین به حالت طبیعی بازمی‌گردند.

تغییرات وضعیت بدن مادر در هفته سی و هفتم بارداری

تغییرات وضعیت بدن مادر در هفته سی و هفتم بارداری

دردهای براکستون هیکس در هفته سی و هفتم بارداری باعث رنج و ناراحتی مادر خواهد شد و احساس می‌کند که دردهای زایمان به سراغ او آمده است. دردهای براکستون هیکس به صورت نامنظم رخ می‌دهند، درحالی‌که دردهای زایمان به گونه‌ای هستند که با فاصله کم و مدت زمان طولانی احساس می‌شوند. مخاطی به نام پلاگ مولوکی که متراکم و ضخیم است در دوران بارداری دهانه رحم را می‌بندد و احتمال دارد که این مخاط زمانی که مادر به لحظه‌های زایمان نزدیک می‌شود خونریزی کند. اگر در هفته سی و هفتم بارداری مادر دردهایی را به‌طور منظم احساس کرد و همچنین متوجه لکه‌های خونی شد به این معنی خواهد بود که لحظه‌های زایمان او نزدیک می‌باشد.

در هفته سی و هفتم بارداری مصرف چه غذاهایی توصیه می‌شود؟

هفته سی و هفتم بارداری که روزهای نزدیک به زایمان می‌باشد، کربوهیدرات‌ها را باید حتماً در وعده‌های غذایی مصرف کرد زیرا باعث تأمین شدن کالری مورد نیاز بدن خواهند شد. مادر می‌تواند کربوهیدرات‌ها را در وعده صبحانه، ناهار و شام قرار دهد. برای مثال در وعده صبحانه نان، غلات و در وعده ناهار یا شام برنج و سیب زمینی استفاده کند.

چرا مادر در هفته سی و هفتم بارداری دچار درد لگن می‌شود؟

چرا مادر در هفته سی و هفتم بارداری دچار درد لگن می‌شود؟

هنگامی که مفصل در هفته سی و هفتم بارداری قابلیت انعطاف پذیری دارد، اثرات منفی را نیز به دنبال خواهد داشت که احساس درد در ناحیه لگن یکی از این اثرات می‌باشد.
در این هفته سر جنین در قسمت عمیق لگن قرار خواهد گرفت و باعث می‌شود که تمام وزن جنین به لگن مادر فشار زیادی را وارد کند.

در این هفته زنان به سختی راه می‌روند و همچنین هنگامی که میزان فشار بر روی عصب سیاتیک افزایش یابد منجر به درد لگنی می‌شود. از ناحیه پایین کمر تا قسمت مچ پاها دو عصبی به نام عصب سیاتیک کشیده شده است. رحم در هفته سی و هفتم بارداری بزرگ می‌شود و به همین دلیل، فشاری را که بر روی این عصب‌ها وارد می‌کند، مادر درد را در ناحیه لگن و ران‌ها احساس خواهد کرد.

علائم سلامت جنین در هفته سی و هفتم بارداری

یکی از علائمی که در سونوگرافی نشان می‌دهد جنین از سلامتی برخوردار است میزان مایع آمنیوتیک می‌باشد. متخصص سونوگرافی میزان آن را با دیدن و ثبت کردن حرکات جنین به‌طور دقیق بررسی خواهد کرد.

وزن و اندازه جنین در هفته سی و هفتم بارداری:

در هفته سی و هفتم بارداری، وزن جنین 2 کیلو و 700 تا 2 کیلو و 900 می‌باشد و همچنین قد او بین 48 تا 49 سانتی متر است.

 

هفته سی و ششم بارداری هفته سی و هشتم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.