تحریریه سیس نی نی
1 نظر

چرا از سیسمونی استفاده می کنیم؟

چرا از سیسمونی استفاده می کنیم؟

مردم ایران برای اولین بچه ی خانواده سیسمونی کاملی تهیه می کنند که خرید این سیسمونی عموما بر ...

مردم ایران برای اولین بچه ی خانواده سیسمونی کاملی تهیه می کنند که خرید این سیسمونی عموما بر عهده ی خانواده ی دختر می باشد، اما برخی والدین از این رسم دیرینه پیروی نمی کنند و دوست دارند خودشان برای خرید این وسایل اقدام کنند چرا که تا کنون تجربیات استفاده از سیسمونی و خرید آن را نداشته اند به همین دلیل شوق خاصی برای پذیرایی از این مهمان  کوچک دارند. می توان گفت که سیسمونی نیز همانند جهزیه است زیرا لیست کاملی از تمام وسایل نیاز خواهد بود پیشنهاد می شود برای تهیه ی سیسمونی تنها وسایلی که ضروری هستند خریداری کنید. این موضوع را زمانی درک خواهید کرد که به استفاده از سیسمونی روی آورده اید.

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص سیسمونی و این که چرا از سیسمونی استفاده می کنیم برای شما بگوئیم.

چرا از سیسمونی استفاده می کنیم؟

چرا از سیسمونی استفاده می کنیم

همانطور که گفتیم سیسمونی نیز می تواند به جهیزیه شباهت داشته باشد، از این نظر که اولا وقتی یک زوج تصمیم به زندگی می گیرند هیچ وسایلی از خود ندارند و تا این زمان در کنار خانواده ی خود زندگی کرده اند، اما از این زمان به بعد می خواهند خانواده ای جدید تشکیل دهند، برای ادامه ی زندگی به وسایل ضروری زندگی نیاز دارند، نوزاد نیز 9 ماه را در شکم مادر بوده است و زمانی که به دنیا می آید بدون هیچ وسیله و لباسی متولد می شود، پس عقل حکم می کند که تمام وسایل ضروری را برای ورود کودک به دنیایی جدید آماده کرد، پس می توان گفت که سیسمونی ضروریات زندگی یک نوزاد است و اصلی ترین دلیل استفاده از آن، راحتی نوزاد و مادر است.

بهتر است پیش از این که برای خرید سیسمونی اقدام کنید اطلاعات کاملی درخصوص آن و موارد مربوط به آن داشته باشید تا متوجه ضرر و یا کم و کاستی نشوید. به طور مثال شما در چگونه منزلی با چقدر مساحت زندگی می کنید، در چه فصلی از سال زایمان می کنید و لباس مناسب آن فصل چیست، تا چه میزان می خواهید هزینه کنید و... با پاسخ دادن به سوالات این چنینی می توانید بهترین نتیجه را در خرید نصیب خود کنید، موضوع را پس از این که استفاده از سیسمونی را شروع کردید متوجه خواهید شد.

  راهنمای خرید سرویس کالسکه

در گذشته خرید سیسمونی منتهی به وسایل ضروری می شد و برای خرید سیسمونی از بزرگترها کمک می گرفتند، اما امروزه تجملات جایگزین ضروریات شده اند. در برخی موارد دیده شده که وضعیت فیزیکی مادر به نحوی بوده که توانایی حمل و باز و بسته کردن کالسکه برایش دشوار بوده است، اما چون طبق رسوم جدید باید سرویس کالسکه تکمیل باشد پس حتما آن را خریداری می کنند. اما واقعا بعضی از آن ها استفاده ی چندانی ندارند.

در سرویس کالسکه وسیله ای به نام کریر وجود دارد که تنها تا پیش از 6 ماهگی قابل استفاده است، پس می توان از خرید آن صرف نظر کرد. پیشنهاد می شود رنگی را انتخاب کنید که کودکان دوست دارند نه آن که مد سال است، برای تمیز نگه داشتن کالسکه می توانید از روکش های پلاستیکی استفاده کنید.

راهنمای خرید لوازم بهداشتی نوزاد

لیست لوازم بهداشتی نوزاد بنا به نیازهایی که مادر می داند می تواند برای هر شخصی متفاوت باشد، اما مهم ترین لوازم بهداشتی شامل شیردوش، شیشه شیر، پستانک نوزادی که نوع معمولی و مدل‌های ارتودنسی‌دار آن موجود است، کرم‌های بهداشتی، دماسنج، ناخن‌گیر، دندان گیر، پوشک، دستمال مرطوب، پودر بچه و... می باشند. تجربیات استفاده از سیسمونی نشان می دهد که برخی از این وسایل را باید در ماه آخر تهیه کنید زیرا ممکن است تاریخ انقضای آن ها به پایان برسد.

راهنمای خرید البسه نوزاد

راهنمای خرید البسه نوزاد

 

طبق آمارهایی که در استفاده از سیسمونی و تجربیات استفاده از سیسمونی به دست آورده ایم، بیشترین هزینه که بخشی از آن بلااستفاده می باشد مربوط به البسه ی نوزاد است، به عنوان مثال کودک شما در هر ماه تنها به سه دست لباس نیاز پیدا خواهد کرد پس از خرید بیش از این میزان خودداری کنید، می توانید هم برای ایجاد تنوع بیشتر و هم برای صرفه جویی در هزینه تنها در هر ماه به میزان مورد نیاز و سایز مناسب هر ماه کودک برای تهیه ی لباس اقدام کنید.

توصیه می کنیم زمانی که قصد خرید لباس برای نوزاد خود را دارید به فصلی که وضع حمل می کنید توجه کنید، و تنها چند دست لباس که مناسب همان فصل است را تهیه کنید زیرا کودکان به سرعت رشد می کنند و باید انتظار این را داشته باشید که پس از چند ماه لباس های قبلی مناسب نوزادتان نباشد پس به اندازه خرید کنید.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: نکاتی که در موقع خرید سیسمونی باید بدانید


راهنمای خرید سرویس تخت و کمد نوزاد

گران ترین قسمت تهیه ی سیسمونی نوزاد سرویس تخت و کمد اوست، اگر دوست دارید  برای کودک خود از همان بدو تولد تخت و کمد تهیه کنید باید بدانید که نیازی نیست از سرویس مجلل استفاده کنید و به اندازه ی بودجه ی خود خرید کنید. باور کنید که بدون داشتن تخت خواب نیز کودک می تواند خواب راحتی داشته باشد این راحتی را با یک تشک مناسب می توانید ارمغان آورید.
تا به این لحظه برای شما از ضروریات و وسایل سیسمونی صحبت کردیم، اما می خواهیم اندکی نیز در خصوص فلسفه ی سیسمونی برای شما بگوئیم با ما باشید.

فلسفه ی سیسمونی

فلسفه ی سیمونی

سیسمونی یا Sismuni به هر آنچه که به نوزاد مربوط است گفته می شود که می تواند مواردی همچون البسه ی نوزاد، وسایل حمام نوزاد و لوازم خواب نوزاد را شامل شود. در ایران این رسم وجود دارد که برای اولین فرزند خانواده این وسایل با به اصطلاح سیسمونی را تهیه کنند، تهیه وسایل سیسمونی به عهده ی خانواده ی عروس می باشد که پس از خریداری به منزل آن ها می فرستند.
معمولا از ماه ششم به بعد اقدامات مربوط به خرید سیمسمونی آغاز می شود و در ماه هفتم به والدین کودک تحویل داده می شود. روزی که خانواده ی عروس می خواهند وسایل را پیشکش کنند معمولا خانواده ی داماد را برای ناهار دعوت خواهند کرد. این رسم از دیر باز در ایران وجود داشته که اکنون دستخوش تغییراتی قرار گرفته است که به گذشته شباهت چندانی ندارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
یعنی فقط تو ایران سیسمونی میدن؟؟؟
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.