تحریریه سیس نی نی
0 نظر

چگونه کودک را به دستشویی رفتن در شب عادت دهیم؟

چگونه کودک را به دستشویی رفتن در شب عادت دهیم؟

مادر بايد استفاده از لگن آموزشي را به کودک خود بي آموزد و دز طول زمان فرزند را بدون پوشک رها کند و زماني که کودک دستشويي داشت در لگن آموزشي کار خود را انجام دهد و در پايان شب که زمان خواب است فرزند را به سرويس بهداشتي برده و لگن را کنار او بگذارد تا در صورت نياز فوري از آن استفاده کند. 

چگونه کودک را شب ها به دستشويي عادت دهيم؟

مادر بايد استفاده از لگن آموزشي را به کودک خود بياموزد و در طول زمان فرزند را بدون پوشک رها کند و زماني که کودک دستشويي داشت در لگن آموزشي کار خود را انجام دهد و در پايان شب که زمان خواب است فرزند را به سرويس بهداشتي برده و لگن را کنار او بگذارد تا در صورت نياز فوري از آن استفاده کند. 

نشان داده مي شود که کودک مي تواند تخت خود را چندين بار خيس کند ، اما عادت مي کند که شب ها از لگن استفاده کند. بنابراين توصيه مي شود که روکش تخت ضد آب باشد و نياز به تشويق کودک در صورت موفقيت ، همانطور که در مورد اقامت در سرويس بهداشتي در ساعات روز راحتر است شايد ترجيح دهيد اين کار را در هفته هاي بد آموزش دهيد.

زمان مناسب براي آموزش ناهنجار کودک در شب

رختخواب خيس شدن در شب چيزهاي رايج و غير ارادي در بين کودکان است، اگر در طول روز با او تمرين نکرده ايد و اگر حدودا 6 ماه از زمان تمرين اوليه شما نگذشته است بدين معنا مي باشد که فرزند شما آمادگي لازم را ندارد يا روز در طول روز به مدت حداقل شش ماه ، به اين معني است که براي آن آمادگي لازم را ندارد

با ديدن يک سري از رفتار ها شما متوجه ميشويد که فرزند شما آمادگي تمرين در شب را دارد:

  • استفاده از دستشويي به طور مستقل در ساعات روز ، بدون نياز به بردن او به دستشويي.
  • بيدار شدن با پوشک خشک.
  • بيدار شدن در طول شب براي رفتن به دستشويي به تنهايي ، يا درخواست از والدين براي بردن او به دستشويي.

توجه: اگر کودکي دو بار يا بيشتر تخت خود را در يک هفته خيس کرد ، اين بدان معناست که آمادگي جسماني آموختن استفاده از دستشويي در شب را ندارد و مي تواند به پوشک ، شلوار آموزشي شبانه ، لباس زير قابل شستشو يا لباس زير براي کودکاني که رختخواب خود را خيس مي کنند ، و هنگامي که موفق شده اند پوشک را براي مدت طولاني در صبح خشک نگه دارند ، دوباره تلاش کنيد.

 


مواردي که هنگام آموزش توالت رفتن کودک به هنگام شب بايد از آنها اجتناب کرد

شما بايد از انجام کارهايي که باعث نااميدي يا عدم موفقيت کودک در استفاده از سرويس بهداشتي در شب مي شود خودداري کنيد ، از جمله:

  • از انتقاد از کودک ، توهين يا تحقير او و تحسين تلاش هاي او ، حتي اگر کوچک باشد ، خودداري کنيد ، زيرا کنترل مثانه در ساعات شب يک فرايند مربوط به بلوغ است.
  • از تنبيه او ، جلوگيري از نوشيدن مايعات در ساعات عصر و جلوگيري از نوشيدن مايعات در طول شب خودداري کنيد.
  • از صحبت در مورد مشکل شب خيس شدن کودک با افراد ديگر در زمان حضور او خودداري کنيد تا احساس شرم و گيجي نکند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.