تحریریه سیس نی نی
0 نظر

واکسیناسیون در زنان شیرده

واکسیناسیون در زنان شیرده

در سپتامبر 2021، CDC توصيه کرد که زناني که باردار هستند، به باردار شدن فکر مي‌کنند يا اخيراً باردار بوده‌اند، از جمله آن‌هايي که شير مي‌دهند، بايد عليه کوويد-19 واکسينه شوند. کالج آمريکايي زنان و زايمان (ACOG) و انجمن پزشکي مادر و جنين نيز موافق هستند که همه افراد باردار و شيرده بايد واکسينه شوند.

در سپتامبر 2021، CDC توصيه کرد که زناني که باردار هستند، به باردار شدن فکر مي‌کنند يا اخيراً باردار بوده‌اند، از جمله آن‌هايي که شير مي‌دهند، بايد عليه کوويد-19 واکسينه شوند. کالج آمريکايي زنان و زايمان (ACOG) و انجمن پزشکي مادر و جنين نيز موافق هستند که همه افراد باردار و شيرده بايد واکسينه شوند.
سازمان بهداشت جهاني (WHO) استفاده از واکسن کوويد-19 را در زنان باردار توصيه مي‌کند، زماني که منافع آن براي يک فرد بيشتر از خطرات احتمالي واکسن باشد. کارشناسان، از جمله WHO، معتقدند در صورت شيردهي، به احتمال زياد دريافت واکسن کوويد-19 ايمن است. مشابه هر تصميمي در مورد داروها و مکمل‌هاي بدون نسخه در دوران بارداري، پزشک خودتان بهترين موقعيت را دارد که بر اساس خطرات و اولويت‌هاي سلامت شخصي به شما توصيه کند.

در اينجا چند فاکتور براي در نظر گرفتن وجود دارد.

اولا، اگرچه خطر واقعي بيماري شديد COVID-19 و مرگ در بين افراد باردار بسيار کم است، اما ابتلا به بيماري در افراد غير باردار در همان سن بيشتر است. علاوه بر اين، COVID-19 خطر زايمان زودرس و احتمالاً ساير پيامدهاي نامطلوب بارداري را افزايش مي دهد. انتقال ويروس از مادر به جنين در دوران بارداري امکان پذير است، اما به نظر مي رسد يک رويداد نادر باشد.
توصيه قوي‌تر CDC به دنبال داده‌هاي ايمني منتشر شده در آگوست 2021 بود که اين مطالعه تقريباً 2500 زن را که قبل از باردار شدن يا در طول 20 هفته اول بارداري واکسن کوويد-19 دريافت کرده بودند، مورد بررسي قرار داد و نشان داد که خطر ابتلا به اين بيماري در آنها افزايش نمي‌يابد. سقط جنين
يک مطالعه قبلي که توسط CDC انجام شد و در NEJM منتشر شد  ، نشان داد که واکسن‌هاي کوويد-19 هنگام تزريق در سه ماهه دوم يا سوم بي‌خطر هستند.
مطالعه کوچک ديگري که کارايي واکسن را در زنان باردار و غيرباردار مقايسه کرد، در  مجله آمريکايي زنان و زايمان منتشر شد . اين مطالعه نشان داد که واکسن‌هاي MRNA به طور موثر آنتي‌بادي‌هايي توليد مي‌کنند که در زنان باردار يا شيرده در برابر SARS-CoV-2 محافظت مي‌کنند و اين ايمني از طريق شير مادر به نوزاد منتقل مي‌شود.
واکسن‌هاي MRNA حاوي هيچ ويروسي نيستند، بنابراين نمي‌توانند باعث ايجاد COVID-19 در يک زن يا نوزادش شوند. و بدن ما به سرعت ذرات MRNA مورد استفاده در واکسن را تجزيه کرده و از بين مي برد، بنابراين آنها نمي توانند به جفت برسند يا از آن عبور کنند.
آيا داشتن پرستار بچه يا افرادي که از کودک مراقبت مي کنند در خانه مشکل آفرين نمي باشد؟
حقيقت اين است که هر چه شما و فرزندانتان با افراد کمتري مواجه شويد، بهتر است. با اين حال، واقعيت اين است که هر خانواده اي نمي تواند هميشه والدين خود را در خانه داشته باشد.
تنها کاري که مردم مي توانند انجام دهند اين است که با انجام کارهايي مانند:
  • پرستار کودکي را انتخاب کنيد که به جز خانواده شما کمترين تماس با افراد ديگر را داشته باشد
  • محدود کردن تعداد پرستاران کودک اگر بتوانيد آن را به داشتن يک پرستار معطوف کنيد ايده‌آل است، اما اگر نه آن را تا حد امکان تعداد پرستاراني را کم کنيد.
  • اطمينان حاصل کنيد که پرستار کودک درک مي کند که بايد فاصله گذاري فيزيکي را انجام دهد و بايد به شما اطلاع دهد (و به خانه شما نيايد!) اگر اصلاً احساس بيماري مي کند يا در معرض COVID-19 قرار گرفته است.
  • داشتن پرستار کودک، تعاملات فيزيکي و صميميت با فرزندان را تا حد امکان محدود مي کند
  • اطمينان حاصل کنيد که همه دست هاي خود را به طور مکرر در طول روز بشويند، به خصوص قبل از غذا خورد
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.