تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری

با وارد شدن به هفته چهلم بارداری شما توانسته اید این کار سخت را به سرانجام برسانید. جا دارد به شما تبریک بگوییم

 با وارد شدن به هفته چهلم بارداری شما توانسته اید این کار سخت را به سرانجام برسانید. جا دارد به شما تبریک بگوییم؛ در این هفته شما باید هر لحظه آماده به دنیا آوردن فرزندتان باشید. حتما تا امروز وسایل مورد نیاز برای کودکتان آماده نموده اید. اگر برای اولین بار است که باردار شده اید بهتر است با افرادی که قبلا در این زمینه تجربه داشته اند مشورت کنید تا لوازم مهم از قلم نیافتاد. در این هفته چهلم بارداری باید یک کیف برای خودتان و یک کیف برای کودکتان تهیه کنید و هر آنچه نیاز دارید از پرونده پزشکی گرفته تا لباس برای خودتان و کودکتان را برای رفتن به بیمارستان آماده کنید.

هر چه آماده تر باشید استرستان کمتر می شود. حواستان به علائم و انقباضات رحمی باشد این انقباضات نشانه های مهمی هستند. به هر میزان که انقباضات رحمی شما بیشتر باشد یعنی شما به موعد وضع حمل نزدیک تر می شوید. پیاده روی را ادامه دهید و از فعالیتتان کم نکنید. داشتن فعالیت روند زایمان را سریع تر خواهد کرد.

وضعیت کودک در هفته چهلم بارداری

وضعیت کودک در هفته چهلم بارداری

جنین در هفته چهلم بارداری کاملا رشد کرده است و بدن او میزان زیادی چربی دارد. چربی بدن نوزاد دمای بدن او را تنظیم می کند. تخمین میزان وزن بدن جنین در هفته چهلم بارداری مشکل است اما به صورت میانگین جنین 3.5 کیلوگرم وزن دارد و قد جنین 51.2 سانتی‌متر است. در قسمت جمجمه هنوز قسمت های نرمی وجود دارد تا در زمان زایمان سر نوزاد فشرده شده و از کانال زایمان عبور کند. این نرمی که به ملاج نیز معروف است ممکن است تا یک سالگی کودک ماندگاری داشته باشد.

در این هفته صدای قلب کودک کنترل می شود تا از سلامت او مطلع شوید. ضربان قلب جنین در این هفته بین 120 تا 160 ضربه در دقیقه متغیر است اما بالا و پایین بودن بیش از اندازه ضربان قلب باید توسط پزشک و ماما علت یابی شود. اگر جنین تا هفته چهلم بارداری به منطقه لگن وارد نشده باشد در این هفته وارد منطقه لگن شده و سر او به نحوی قرار می گیرد که آماده خارج شدن از کانال زایمان باشد.

وضعیت مادر در هفته چهلم

وضعیت مادر در هفته چهلم

بیشتر مادران در این هفته استرس دارند. باید این استرس را کنترل کنید؛ زیرا استرس نه تنها برای خودتان بلکه برای جنین نیز زیان آور است. مهمترین کاری که در این هفته باید انجام دهید حفظ آرامش و انجام فعالیت های مانند پیاده روی، یوگا و ... است. استراحت را تا آنجا که می توانید کم کنید تا بتوانید زایمان راحت تری پشت سر بگذارید. خود را برای پاره شدن کیسه آب آماده کنید. با پاره شدن کیسه محتوای آمونیاک پزشک تا 24 ساعت زمان تعیین می کند که درد زایمان به صورت طبیعی آغاز شود اما در صورتی که این اتفاق نیافتاد از روش های دیگری برای زایمان کمک می گیرد. در هفته چهلم بارداری رحم خود را برای زایمان آماده می کند و دهانه رحم نرم و باز می شود.

احتمالا دچار انقباضاتی خواهید شد که شاید آن را با درد زایمان اشتباه بگیرید. درد های زایمان منظم هستند و به آهستگی شروع می شوند. این درد ها به مرور افزایش خواهند یافت. اگر در این هفته نوزاد خود را به دنیا نیاورید نگران نباشید تنها 15 درصد زایمان ها در موعد مقرر انجام می شود. اصولا اشتباه در تاریخ انعقاد نطفه باعث می شود که تاریخ زایمان به اشتباه  تشخیص داده شود. جنین به تاریخ و تقویم اهمیتی نمی دهد و هر زمان که آماده باشد به دنیا خواهد آمد. از لحاظ پزشکی تا هفته 42 فرصت دارید تا نوزاد را به دنیا بیاورید پس بدون استرس منتظر باشید تا جنین آماده وارد شدن به دنیای جدید شود.

علائم هفته چهلم بارداری

علائم هفته چهلم بارداری

در این هفته همه چیز آماده به دنیا آوردن نوزاد می شود. از جمله علائمی که در هفته چهلم بارداری به سراغتان خواهد آمد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  •  افزایش انقباضات رحمی
  •  حالت تهوع و استفراغ
  •  ترشحات واژنی
  •  افزایش تحرک جنین

در صورتی که علائم را مشاهده نمودید خود را برای زایمان آماده کنید. کودک شما به زودی به دنیا خواهد آمد و آغوش شما سبز خواهد شد.

تغذیه در هفته چهلم بارداری

در هفته چهلم بارداری بهتر از مصرف چربی بیش از اندازه خودداری کنید. در این هفته بهتر است از نان های سبوس دار استفاده کنید و کربوهیدرات ها را در رژيم غذایی خود بگنجانید. مواد غذایی چون ماکارانی، برنج می تواند شما را مدت ها سیر نگه دارد. از سوپ ها و مواد غذایی رقیق استفاده کنید و در صورتی که درد زایمانتان شروع شد سعی کنید با غذاهای کم حجم اما پرکالری انرژی مورد نیاز برای زایمان را برای بدن خود فراهم کنید. از چای برگ تمشک استفاده کنید. این دمنوش در اروپا به عنوان یکی از موثرترین داروهای گیاهی برای وضع حمل آسان شناخته می شود.

نتیجه گیری

هفته چهلم بارداری اهمیت زیادی دارد زیرا در این هفته ثمره‌ی تلاش 9 ماهه خود را خواهید دید. بهتر است برای داشتن زایمان راحت تر به توصیه پزشک و افرادی که تجربه بیشتری دارند گوش داده و خود را برای به دنیا آوردن فرزندتان آماده کنید.

 

هفته سی و نهم بارداری هفته یکم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.