تحریریه سیس نی نی
1 نظر

سیسمونی را با اتاق کودک ست کنید

سیسمونی را با اتاق کودک ست کنید

وقتی قرار است عضو جدیدی به خانواده اضافه شود، والدین و اطرافیان هیجان زده شده و یکی از کارهایی که انجام می دهند


وقتی قرار است عضو جدیدی به خانواده اضافه شود، والدین و اطرافیان هیجان زده شده و یکی از کارهایی که انجام می دهند، آماده سازی اتاق نوزاد و خرید وسایل سیسمونی می‌ باشد. سیسمونی کودک در واقع همان لباس و لوازم خواب- حمام – بهداشت فرزند اول است. تهیه و خرید این وسایل یکی از بحث های شیرین مادران از قبل بارداری تا زمان تولد نوزاد می باشد و یکی از بهترین و خاطره انگیزترین لحظه های هر مادری محسوب می شود که بطور معمول، بعد از معلوم شدن جنسیت نوزاد باید اقدام به خرید آنها کرد.

وسایلی که به عنوان سیسمونی خریداری می شوند قرار است نیاز های نوزاد را برطرف کرده و گذشته از آن با چیدن آنها در اتاق کودک فضای شاد را برای او به وجود آورد؛ زیرا این محل اولین جایی است که نوزاد در آن ساکن می شود و به حکم خانه ی اوست، پس باید نهایت دقت را در هنگام تهیه ی آنها به خرج داد. اما آنچه در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است، رنگ و ابعاد و موقعیت اتاق نوزاد و ست کردن آنها با وسایل موجود در سیسمونی نوزاد می باشد که در این قسمت قصد داریم جدیدترین ایده ها را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با ست کردن سیسمونی با اتاق نوزاد جلوه ای زیبا به اتاق آمال و آرزوهای خود و فرزندتان ببخشید.


ست کردن سیسمونی با ابعاد اتاق کودک

ست کردن سیسمونی با ابعاد اتاق کودک

 

وقتی از اتاق کودک صحبت به میان می آید یعنی یک فضای محصور با چهار دیوار و یک در و یک پنجره که مختص کودک و وسایل اوست. اما بیشتر زوج های جوان در خانه‌هایی یک خوابه زندگی می نمایند و نمی ‌توانند اتاق جداگانه ‌ای برای نوزاد در نظر بگیرند. در این موارد یا باید در اتاق خود یک فضای کوچک به او اختصاص بدهند و یا گوشه‌ای از هال یا پذیرایی را برای نوزاد تعیین کنند. که در این صورت باید وسایل سیسمونی را متناسب با این شرایط انتخاب کرده و از خرید لوازم غیر ضروری و یا بزرگ خودداری نمایند.

اگر اتاق اضافه در خانه وجود داشته باشد، در بسیاری از موارد والدین اتاق مستقل برای نوزاد خود در نظر می گیرند. در این موارد والدین آزادی عمل بیشتری دارند و می توانند تا حدودی هر آنچه دوست دارند برای نوزاد خود خریداری نمایند. اما در این وضعیت هم باید ابعاد و انواع لوازم سیسمونی با ابعاد اتاق هماهنگی داشته باشند. برای مثال در اتاق های کوچک نمی توان از مبلمان کودک استفاده کرد ولی شاید بتوان تخت و کمد کودک را به راحتی در آن جای داد و یا در اتاق هایی با وسعت زیاد می توان تمامی وسایل لازم و غیر لازم را تهیه ی نموده و به راحتی و زیبایی چید. پس باید به ست کردن سیسمونی نوزاد با ابعاد اتاق توجه کرد.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: انواع تزئینات سیسمونی



ست کردن سیسمونی با شکل هندسی اتاق کودک

با توجه به این که تخت و کمد در سیسمونی نوزاد فضای زیادی از اتاق را اشغال می کند و اندازه ی و شکل استانداردی برای آنها وجود ندارد، باید در تهیه ی آنها به شکل هندسی اتاق توجه شده و ابتدا آنها را در اتاق متناسب با شکل اتاق قرار داده و سپس بقیه وسایل را چید. در صورت خرید مبلمان اتاق کودک نیز باید به شکل هندسی اتاق توجه شود تا بیشترین استفاده از فضای اتاق صورت گیرد و در نهایت چیدمان مناسبی داشت.


ست کردن سیسمونی با رنگ اتاق نوزاد

ست کردن سیسمونی با رنگ اتاق نوزاد

 

با نزدیک شدن به زمان بدنیا آمدن نوزاد، والدین اقدام به رنگ آمیزی اتاق کودک می نمایند که رنگ انتخابی برای اتاق باید با جنسیت نوزاد هماهنگی داشته باشد. در صورتی که نوزاد پسر باشد از رنگ هایی نظیر آبی، خاکی، قهوه‌ ای و کرم و ... استفاده می گردد و در صورتی که نوزاد دختر باشد رنگ هایی چون صورتی، قرمز و گلبهی و ... بهره گرفته می شود. البته بعضی از رنگ ها هم هستند که میان دختر و پسر مشترک بوده و می توان در هر دو صورت از آنها استفاده کرد. بعد از انتخاب و رنگ آمیزی اتاق باید این رنگ در تهیه ی سیسمونی پسر و سیسمونی دختر نیز لحاظ شود تا با هم ست گردند. جهت ست کردن رنگ سیسمونی با رنگ اتاق باید از رنگ مکمل دیوارهای اتاق استفاده شود تا انرژی و شادابی اتاق حفظ شده و هم بر روحیات نوزاد و هم والدین تاثیر مثبت بگذارد.

ست کردن سیسمونی با نورگیری اتاق کودک

ست کردن سیسمونی با نورگیری اتاق کودک

 

دیگر موردی که در تهیه ی سیسمونی باید به آن توجه شود میزان نورگیری اتاق انتخاب شده برای کودک می باشد، به این صورت که در اتاق هایی که نور کمتری دارند و یا فاقد پنجره هستند باید از وسایل رنگ روشن استفاده شود تا تیرگی و کم نوری محیط باعث افت انرژی کودک نشود. زیرا با تکیه بر گفته های محققان می توان دریافت که شاداب بودن و رنگارنگ بودن محیط و فضای اتاق کودک باعث رشد بهتر نوزاد شده و تاثیرات مثبتی بر روحیه ی کودک و والدین می گذارد. همچنین در صورتی که اتاق در قسمتی از خانه واقع شده باشد که از پنجره ی آن نور کمی به اتاق بتابد نباید از پرده های ضخیم و یا تیره در سیسمونی استفاده کرد تا هم نور اتاق متناسب باشد و هم نوزاد از فواید نور خورشید بی بهره نماند.


نتیجه گیری

اتاقی که برای کودک در نظر گرفته می شود اتاق آرزوهای والدین برای نوزادان می باشد که باید متناسب با جنسیت نوزاد تزیین و آماده شده و وسایل در آن به صورتی زیبا چیده شود تا محیطی شاد و رنگارنگ را برای کودک به وجود آورد. یکی از عوامل موثر در به وجود آمدن چنین فضایی ست بودن سیسمونی با اتاق کودک می باشد که این موضوع نیز به نوبه ی خود دارای معیارهای متفاوتی است که در بالا به صورت مختصر به آنها پرداختیم. با در نظر گرفتن گفته های بالا، چنین می توان نتیجه گرفت که والدین در خرید وسایل سیسمونی نوزاد باید به ابعاد و رنگ بندی دیوارهای اتاق و همچنین شکل هندسی اتاق و ... توجه کرد تا بهترین سیسمونی و بهترین چیدمان را برای کودک بتوان رقم زد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
این عکس آخریه چه باحاله آدم بره تو این اتاق دیگه دلش نمیاد بیاد بیرون ازش 😃✨😍
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.