تحریریه سیس نی نی
0 نظر

چگونه اتاق نوزاد را تزئین کنیم

چگونه اتاق نوزاد را تزئین کنیم

تزئین اتاق نوزاد را می توان به شیوه های مختلفی انجام داد. تزئین اتاق کودک با ایده های جدید و خلاقانه برای همه والدین از اهمیت زیادی برخوردار است و اغلب در تلاش اند این تزئینات را به بهترین شکل انجام دهند و فضایی زیبا و دلنشین در اتاق خواب فرزندشان به وجود آورند. اتاق کودک علاوه بر زیبایی و جذابیت باید به کودک حس آرامش و شادی بدهد. مدل‌ های بسیار زیبایی برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک وجود دارد که هر یک جذابیت خاصی به فضای اتاق کودک می بخشند.

 
 
 
 
 
 
 
 

چگونه اتاق نوزاد را تزئین کنیم؟

تزئین اتاق نوزاد را می توان به شیوه های مختلفی انجام داد. تزئین اتاق کودک با ایده های جدید و خلاقانه برای همه والدین از اهمیت زیادی برخوردار است و اغلب در تلاش اند این تزئینات را به بهترین شکل انجام دهند و فضایی زیبا و دلنشین در اتاق خواب فرزندشان به وجود آورند. اتاق کودک علاوه بر زیبایی و جذابیت باید به کودک حس آرامش و شادی بدهد. مدل‌ های بسیار زیبایی برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک وجود دارد که هر یک جذابیت خاصی به فضای اتاق کودک می بخشند. با اینکه طراحی دکوراسیون اتاق کودک کاری بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است با این حال سختی های را هم دارد. 
تزئین اتاق نوزاد با روش های مختلف و به شکل های متنوع و زیبایی انجام می گیرد. شما هر سبکی رو که برای چیدمان انتخاب می کنید باید به این دقت داشته باشید از یک سری قسمت های جداگانه تشکیل شده باشد. اتاق خواب کودک باید دارای قسمت هایی همچون یک فضای خواب، یک فضای بازی، یک فضای مطالعه و یک قسمت برای قرار دادن کمد یا قفسه وسایل کودک باشد. دکوراسیون اتاق خواب کودک و نحوه ی تزئین آن یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند به رشد و سلامت فکری کودکان کمک کند. در این مطلب سعی بر این است که شما را در تزئین اتاق نوزاد با ایده های نو و بکر آشنا سازیم.

تزئین سقف اتاق نوزاد 

برای شروع تزئین اتاق نوزاد بهتر است اول سقف اتاق کودک را تزئین کنید .برای طراحی سقف از طرح‌ های جذابی که می‌توانید برای تزئین سقف اتاق کودک به کار رود استفاده کنید تا به کودک حس آرامش و نشاط دهد. برای این کار ایده های فراوانی وجود دارد که در این بخش چند مورد از آن ها را به شما معرفی می کنیم.
طرح های فانتزی
استفاده از شابلون
استفاده از یک تم خاص
سقف سیاه با ماه و ستاره
طرح‌ های نواری و راه‌راه
ست کردن سقف با بالشت ها
طراحی ظریف و دخترانه
سقفی با طرح زمین فوتبال برای پسرها
سقفی همرنگ با دیوار
 

تزئین دیوار های اتاق نوزاد

برای تزئین اتاق خواب کودکان روش های خلاقانه و زیبایی وجود دارد که می توان با صرف کمترین هزینه و به کار گیری خلاقیت و ابتکار، زیبایی و جذابیت زیادی به اتاق خواب کودکان دختر و پسر بخشید.
رنگ آمیزی با طرح های ساده و شیک: برای دکوراسیون اتاق نوزاد حتما سعی کنید از رنگ های ملایم استفاده کنید همچنین همه ی ترکیب های رنگی شاد و متنوع برای دکوراسیون اتاق خواب کودک  مناسب خواهد بود. شما می توانید از تمام رنگ های مناظر، حیوانات، گل ها یا هر عکس زیبایی که می بینید برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکتان استفاده کنید. در طراحی سعی کنید از رنگ سفید برای تعدیل رنگ ها و خسته نشدن چشم کودک تان استفاده کنید. اگر چنانچه  اتاق کودک شما کوچک است می توانید از طرح های ریز روی دیوار استفاده کنید. اگر رنگ زمینه ی دیوارها روشن است از طرح هایی با رنگ تند تر، و اگر رنگ زمینه دیوار تیره است از طرح های روشن استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از چسب اشکال هندسی منظم بکشید. در این حالت کل دیوار را با یک رنگ، رنگ آمیزی کنید، بعد از خشک شدن، چسب ها را از دیوار بکنید و اینگونه دیوار شما طرح دار خواهد بود.
تزئینات دیوار اتاق نوزاد با عروسک و استیکر : از اسباب بازی های مختلف از جمله انواع عروسک برای تزئینات دیوار اتاق خواب کودک که یکی از ایده های جالب و قابل توجه است می توان استفاده کرد. برای این کار عروسک های موجود در منزل را که خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند با طراحی های متنوع و شیک به دیوارها متصل نمایید.
تزئینات دیوار اتاق نوزاد با کاغذ رنگی: ساخت کاردستی به کمک کاغذ رنگی به دلیل در دسترس و فراوان بودن انواع کاغذ، خواستار زیادی دارد با به کارگیری انواع کاغذ رنگی و ساخت کاردستی با کاغذ رنگی می توانید تزئینات خلاقانه و زیبایی در اتاق کودک انجام دهید. با کاغذ رنگی های مختلف و انواع مقوا طرح های دلخواه را ایجاد نموده و آنها را روی دیوارها و دیگر سطوح اتاق کودک بچسبانید و از این طریق به اتاق کودکتان جذابیت و زیبایی ببخشید.
 

تزئین مبلمان اتاق نوزاد 

در تزئین مبلمان اتاق نوزاد بهتر است تخت کودک را به عریض ترین دیوار اتاق خواب تکیه دهید. برای اینکه چیدمانتان دلنشین باشد در کنار تخت کودک، از یک صندلی راحتی، میز کوچک و چراغ خوابی با نور ملایم و رنگی استفاده کنید. کمدهای دیواری و کشوهای اتاق خواب را با خلاقیت و قدرت تخیل خود بچینید. چوب لباسی زیبایی با طرح های کودکانه خریداری کنید و داخل کمد برای آویزان کردن لباس ها استفاده کنید. در صورت کمبود جا، می توانید از سبد یا کیسه ی پارچه ای با طرح های رنگارنگ استفاده کنید و جوراب یا لباس زیر کودک و … را در آن بگذارید. بهتر است برای تزئین دستگیره های دراور یا کمد از عروسک های کوچک و کارتونی و روبان های رنگی استفاده کنید تا به اتاق کودکتان جذابیت و زیبایی دهد.
تزئین فضای بازی در اتاق نوزاد : برای انتخاب فضای بازی کودک قسمتی را انتخاب کنید که کودک در آنجا به راحتی امکان بازی داشته باشد. زیرا بازی کردن قسمت بسیار مهمی از دوران کودکی به حساب می آید. تا جایی شاید بهترین خاطرات کودکی فرزند شما در زمان بازی کردن در ذهن او باقی بماند. سعی کنید این فضا را با نظر و درخواست و سلیقه کودکتان تزئین کنید.
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.