تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

در هفته سی و پنجم بارداری، عضلات بدن منقبض شده و برای زایمان آماده می‌شوند. اگر خانمی که باردار است احساس کند

در هفته سی و پنجم بارداری، عضلات بدن منقبض شده و برای زایمان آماده می‌شوند. اگر خانمی که باردار است احساس کند رحم او مدام جمع می‌شوند به این معنی می‌باشد که بدن او دچار انقباضی به نام انقباض هیکس شده است.

جنین در هفته سی و پنجم بارداری چگونه است؟

جنین در هفته سی و پنجم بارداری چگونه است؟

کودک در هفته سی و پنجم بارداری در حال رشد و بزرگ شدن می‌باشد. در این هفته طول بدن جنین بیش از 46.2 سانتی‌متر و وزن او 2383 گرم است. به دلیل اینکه در همان زمانی که جنین رشد می‌کند نه تنها حجم مایع آمنیوتیک بالا می‌رود بلکه جفت جنین نیز رشد کرده و بزرگ‌تر خواهد شد؛ بنابراین، در چنین وضعیتی نمی‌توان وزن جنین را به‌طور دقیق تعیین کرد.
در رحم، جنین به دلیل فضای کوچک رحم نمی‌تواند تکان بخورد ولی با وجود این لگد زدن را ادامه می‌دهد.

در هفته سی و پنجم بارداری، کلیه‌های جنین به ‌طور کامل رشد کرده و کبد او نیز تا حدی قادر خواهد بود ضایعات بدن را دفع کند. در این هفته کودک از لحاظ رشد فیزیکی کامل شده است به ‌طوری که در هفته‌های بعدی فقط اضافه وزن خواهد داشت. متولد شدن جنین در هفته سی و پنجم بارداری هیچ آسیبی را به او وارد نمی‌کند و حرکت‌های جنین در این هفته حرکت‌های جنین در مقایسه با هفته‌های قبلی پشت سرهم هستند و زمان خوابیدن و بیدار شدن او نیز منظم‌تر خواهد بود. مدت زمان حرکت‌های جنین در هفته سی و پنجم بارداری تقریباً 20 دقیقه است.

در این هفته سر نرم جنین کم کم و به مرور زمان با مصرف و جذب شدن کلسیم سفت‌تر می‌شود. استخوان‌های جمجمه جنین در هفته سی و پنجم بارداری کاملاً به هم وصل نشده و بزرگ‌ترین استخوان جمجمه او استخوانی است که شکل لوزی دارد و در قسمت جلوی سر او قرار گرفته که ملاج پیشین نام دارد، ملاج کوچک دیگری در پشت سر او قرار دارد که به‌طور واضح دیده نمی‌شود.

مادر در هفته سی و پنجم بارداری چه وضعیتی دارد؟

رحم مادر در هفته سی و پنجم بارداری، تقریباً 15 برابر بزرگ‌تر می‌شود. در این هفته میزان حجم مایع آمنیوتیک در رحم خیلی کم خواهد شد. به دلیل اینکه رحم باعث تنگ شدن سایر اندام‌های داخلی بدن شده است، ممکن است دستشویی رفتن بیشتر شود و یا عوارضی مانند سوزش معده رخ دهد. پزشکان و یا ماما از هفته سی و پنجم بارداری تا زمان زایمان، معاینه شدن به صورت هر هفته را توصیه می‌کنند زیرا در این ایام پزشک از حرکات و میزان فعالیت جنین در داخل رحم آگاه و مطمئن خواهد شد.

هفته سی و پنجم بارداری چه علائمی دارد؟

هفته سی و پنجم بارداری چه علائمی دارد؟

در هفته سی و پنجم بارداری بدن و رحم به تدریج ورم می کند ولی اگر این ورم با سرعت زیاد پیش رود و صورت نیز پف کند باید حتماً به پزشک مراجعه کنید، چون ممکن است نشان دهنده بالا رفتن فشارخون و یا تشنج دوران بارداری باشد.

چه علائمی در هفته سی و پنجم بارداری طبیعی هستند؟

خانم‌های باردار در هفته سی و پنجم بارداری، دچار تنگی نفس می‌شوند و ضربان قلب آن‌ها تندتر خواهد زد، به‌طوری که به سختی می‌توانند راه بروند و نفس بکشند. خانم‌های باردار از این هفته به بعد بهتر است از روی کمر خوابیدن خودداری کنند و ورزش‌های سبکی را که منجر به نفس نفس زدن نمی‌شوند را انجام دهند.

سونوگرافی جنین در هفته سی و پنجم بارداری چگونه است؟

سونوگرافی جنین در هفته سی و پنجم بارداری چگونه است؟

در هفته سی و پنجم بارداری سونوگرافی جنین تصویر یک جنین را نشان می‌دهد که به‌طور کامل رشد کرده و مانند نوزادی به نظر می‌رسد که تازه به دنیا آمده است. گوشه‌ای جنین علائم تکامل رشد جنین را نشان می‌دهد. جنین کامل درون رحم نفس کشیدن را تمرین می کند. همچنین وارد و خارج شدن آمنیوتیک در ریه‌ها به رشد آن کمک خواهد کرد.

در هفته سی و پنجم بارداری چه خوراکی‌هایی باید مصرف شود؟

خانم‌ها در هفته سی و پنجم بارداری باید بیشتر از هفته‌های قبل کلسیم، پروتئین، آهن و فولیک اسید مصرف کنند و اگر نیاز بود با توجه به تجویز پزشک خود مکمل‌هایی که ضروری هستند را دریافت کنند. هفته سی و پنجم بارداری به کلسیم بیشتری نیاز دارد. با ورزش و داشتن فعالیت‌های منظم می‌توان از یبوست در این دوره بارداری جلوگیری کرد. همچنین مصرف کردن میوه‌جات، سبزی‌ها و منابع حاوی فیبر به اندازه کافی نیز مفید خواهد بود.

 

هفته سی و چهارم بارداری هفته سی و ششم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.